Les xarxes socials van entrar ahir a la cuina d'El Celler de Can Roca juntament amb la flamant guanyadora del concurs de fotografia organitzat a través d'Instagram, la catalana Laia Calzada, que ha pogut gaudir del seu premi: viure un servei real a la cuina del recentment considerat millor restaurant del món. Calzada va publicar una instantània d'un ganivet i una forquilla creuats sota el lema "Roca'n Roll", en què el segon d'aquests instruments de taula té retallades les dues pues centrals per imitar el gest rocker.

Els germans Roca esperaven ahir al seu restaurant la guanyadora del concurs, l'etiqueta del qual era #UndiaalCeller, que es va presentar armada amb la seva càmera per immortalitzar un servei d'El Celler de Can Roca des de dins. El menor dels germans, Jordi Roca, es va confessar aficionat a la popular xarxa social Instagram i va destacar la fotografia guanyadora pel seu fort "impacte conceptual".

Jordi va explicar que, des del principi, la proposta organitzada pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona els va semblar interessant i que ell, des de la cuina d'El Celler de Can Roca, també se sorprèn de les moltes imatges que se li apareixen cada dia i en les quals veu material per publicar en les xarxes socials. El menor dels Roca va subratllar, a més, la puixança d'Internet com a mitjà de promoció i va explicar que opcions com "Instagram, Twitter o Facebook són maneres noves i fresques d'arribar a la gent".

El concurs va tenir lloc entre el 29 d'abril i el 30 de maig i hi van prendre part 271 usuaris d'Instagram i seguidors del perfil de Twitter @costabravapirineu, que van publicar 1.162 fotografies. Els responsables del Patronat de Turisme Costa Brava Girona estimen que aquesta acció promocional ha tingut un impacte de 208.222 usuaris de xarxes socials, a més de 46.117 "m'agrada" de Facebook.

Publicista de professió

La guanyadora del concurs, publicista de professió, va manifestar la seva "satisfacció" per gaudir d'un premi que considera "l'enveja" de tots els gironins. Laia Calzada es va declarar "orgullosa" que Girona compti amb el millor restaurant del món i va elogiar la labor dels germans Roca.

La guanyadora del concurs va estar acompanyada durant el servei de menjar per un referent dins la comunitat d'Instagram, Phil González, que compta amb 327.659 seguidors. L'objectiu de comptar amb González és ampliar el banc fotogràfic de la gastronomia gironina i enfortir la comunicació amb els seguidors de xarxes socials. Aquest "instagramer" va reconèixer a Efe que l'impacte de la sessió de Laia Calzada a El Celler de Can Roca pot superar totes les expectatives i ha destacat l'interès que genera aquest restaurant a Internet.

Com no podia ser de cap altre manera, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona va difondre l'acció d'ahir a través de Facebook, Twitter i Instagram i va comptar amb el suport en les xarxes socials de Turespaña i Catalunya Experience.