01 de novembre de 2014
01.11.2014

Temporada Alta es llança a oferir experiències interactives al públic

El festival de teatre incorpora Bluetooth i iBeacons gràcies a la consultora gironina Playbrand

02.11.2014 | 07:29
Els responsables de l´empresa gironina Playbrand, a les seves oficines.

Temporada Alta incorpora el Bluetooth i els iBeacons per oferir noves experiències interactives als seus espectadors. La consultoria catalana Playbrand és l'encarregada d'introduir aquesta nova tecnologia al Festival de Tardor de Catalunya. L'experiència pretén dotar de més valor afegit la interacció entre els espectadors i el Festival, a través dels dispositius mòbils.

El festival internacional Temporada Alta, que reuneix els principals personatges de l'escena europea a Girona durant la tardor, aposta en la seva nova edició per incorporar en el seu programa la tecnologia Bluetooth 4.0 i els anomenats iBeacons. Es tracta d'un nou sistema de comunicació que permet oferir un ampli ventall de serveis digitals als espectadors, a través dels seus dispositius mòbils. D'aquesta manera, reben promocions o descomptes abans o després dels espectacles, se'ls amplia determinada informació de la funció o, fins i tot, poden participar en un concurs per aconseguir entrades gratuïtes per a futurs espectacles del festival. Amb aquesta aposta, la consultoria de màrqueting en línia Playbrand entra amb forc?a en el món del màrqueting cultural gràcies a la seva col·laboració amb Movintracks, una nova plataforma al núvol que permet dissenyar experiències de marca interactives i mesurables, ja sigui en espais oberts o tancats, sempre a través dels dispositius mòbils del consumidor.

"És una nova manera de veure i viure les comunicacions entre marca i consumidor, ja sigui en l'àmbit dels esdeveniments, el comercial o el turístic, entre d'altres", explica el gironí Xevi Montoya, director de Playbrand i alhora cofundador de Movintracks.

Aquest nou software permet a les marques relacionar-se amb els seus públics a través els mòbils i en funció dels seus moviments. A través de l'intercanvi d'informació, reconeixen els seus hàbits, analitzen els seus moviments, preferències i dubtes, a la vegada que poden oferir-los serveis contextualitzats, és a dir, serveis que sempre estan relacionats amb allò que l'usuari està veient. Aquesta interacció la permeten els "beacons" o "balisses", que estan situats estratègicament en l'espai per poder comunicar-se amb els dispositius mòbils dels usuaris.

Els beacons són petits transmissors bluetooth, en la seva darrera versió low energy (Bluetooth 4.0 o BLE), que no requereixen de cap tipus d'instal·lació i funcionen simplement amb una petita pila. Mitjanc?ant aquests dispositius, l'usuari pot rebre una gran varietat d'interaccions depenent de la seva posició i el temps d'estada en un punt concret.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Cartellera a Girona

Tots els cinemes de Girona

Tots els cinemes de Girona

Consulta la cartellera a Girona, Salt, Olot, Ripoll, Platja d'Aro i Salt. Tot el cinema de Girona