Objectes trobats, col·locats un al costat de l'altre i en un ordre determinat, formen l'univers amb el qual l'artista Joan Miró va treballar en els seus estudis de Palma de Mallorca i que ara adquireixen importància pròpia en el llibre L'ull de Miró.

L'obra explica "per què Miró és Miró i com Miró crea Miró", la formula màgica, poètica i visual de com, a través de la màgia de l'objecte trobat, "podia evocar personatges, figures i crear escultures amb arrels, cactus, llaunes, que aparentment no tenen cap valor i que per a ell tenen un valor màgic".

Així ho ha considerat Joan Punyet Miró, nét de l'artista, durant una entrevista amb motiu de la publicació del llibre, juntament amb el fotògraf Jean Marie del Moral, amb el qual Miró va tenir "una relació poètica visual", ja que "va entendre de seguida que Jean Marie tenia l'ull per desxifrar el seu codi".

L'obra és fruit del propi desig de Miró, que el 1941 va escriure: "Editar un llibre amb belles fotos d'objectes trobats per mi i per enriquir-lo afegir un gravat o una lito en color amb un text poètic o un poema, o fins i tot un poema meu, si en trobo un".

I això és el que han fet Punyet Miró i Del Moral, que han comptat amb la col·laboració de la Fundació Pilar i Joan Miró de Mallorca, la Fundació Joan Miró de Barcelona, la Successió Miró i La Fabrica. El llibre, molt complet, descobreix part dels estudis de Miró a Palma de Mallorca, el dissenyat pel seu amic Josep Lluís Sert i el de la casa de camp mallorquina de Son Boter, un al costat de l'altre.

Fins ara aquests estudis no s'havien vist així i tampoc s'havien vist tots els objectes que al llarg de la seva vida va col·leccionar. "No col·leccionava objectes per ser objectes sinó perquè li comunicaven alguna cosa", diu Jean Marie del Moral.