La idea original de Ridley Scott, Life in a day, s'adaptarà a Espanya de la mà de la directora Isabel Coixet, que serà l'encarregada de donar sentit als vídeos rodats per ciutadans anònims que mostrin com és per a ells un dia corrent.

Per animar els espanyols a gravar vídeos sobre la seva vida, ahir va arrencar una campanya en la qual cares famoses com els actors Javier Cámara, Leonor Watling i Pepe Viyuela, entre molts altres artistes, fan una crida participar en Spain in a day.

El dissabte, 24 d'octubre és la data escollida perquè ciutadans d'Espanya o espanyols a l'estranger gravin un màxim de 15 minuts que reflecteixin els seus gustos passions, pors, creences o somnis.

El dia elegit no és intranscendent. No hi ha futbol ni un gran esdeveniment previst que pugui monopolitzar els vídeos dels participants i no és una jornada purament laboral -encara que no sigui festiu- per evitar un excés d'imatges de gent treballant. Precisament per aquest motiu es va descartar fer la crida per a un divendres.

No és necessari un equip tècnic de primera, és suficient un mòbil, una tauleta o una càmera de fotos capaç de gravar. Cal posar les imatges en format horitzontal, ha advertit Coixet, que ahir va presentar Spain in a day al Festival de Televisió de Vitòria.

El projecte arriba de la mà de TVE i Mediapro, i s'estrenarà al Festival de Cinema de Sant Sebastià de l'any que ve. Els vídeos han enviar-se a través del web de RTVE o de l'aplicació Spain in a day abans del 15 de novembre.