L'oli "Tête de femme", en el qual Pablo Picasso va retratar a Marie-Thérèse Walter, la musa que va marcar la seva obra durant la dècada de 1930, es va subhastar dijous a la seu londinenca de Sotheby's per 18,85 milions de lliures (25,29 milions d'euros).

El retrat, pintat al març de 1935, va ser l'estrella d'una sessió en la qual també es va vendre "La leçon de piano", d'Henri Matisse, per 10,78 milions de lliures (14,47 milions d'euros), i "Li palais ducal vu de Saint-Georges Majeur", de Claude Monet, per 11,57 milions de lliures (15,52 milions d'euros).

També va aconseguir 11,57 milions de lliures (15,52 milions d'euros), inclosa la comissió de la casa de subhastes, l'escultura d'Auguste Rodin "Iris. Messagère donis dieux", el preu estimat del qual estava entre els 6 i els 8 milions de lliures (de 8,04 a 10,73 milions d'euros).

L'obra de Picasso subhastada, una visió geomètrica i elegant de Marie-Thérèse, destaca entre els seus treballs de mitjan anys 30, atès que anticipa els elements lineals que definiran les seves composicions cubistes més tardanes.

El geni va utilitzar a més en aquest oli una paleta de colors que no s'havia vist fins llavors en la seva obra, en la qual els taronges i vermells aguts es combinen amb tons verds i blaus més moderats.

Picasso va veure per primera vegada a Marie-Thérèse en un carrer de París, quan ella tenia 17 anys i ell travessava una etapa turbulenta en el seu matrimoni amb Olga Khokhlova.

"Jo era una noia innocent. No sabia res, ni de la vida ni de Picasso. Havia anat a fer unes compres a les galeries Lafayette i Picasso em va veure sortint del metro. Simplement em va agafar pel braç i em va dir: 'Sóc Picasso. Tu i jo farem grans coses junts'", va relatar Marie-Thérèse anys després, segons recull el llibre "Picasso and the Weeping Women".

La jove va quedar embarassada en 1934, i després Picasso va iniciar un procés de divorci i va reduir la seva producció pictòrica.

El retrat que es va vendre dijous a Londres és un dels pocs quadres que l'artista va executar en aquesta època difícil, en la qual va dedicar gran part de la seva creativitat a la poesia.