El periodista i escriptor Pep Prieto sosté que la política s'ha anat contagiant de la narrativa cinematogràfica i els polítics emulen els herois de la ficció. Prieto va presentar ahir al Museu del Cinema de Girona Poder absoluto. Las 50 películas essenciales sobre política, llibre acabat de publicar per Edicions UOC.

L'autor, crític de cinema del Diari de Girona, va ser acompanyat a l'acte pel cineasta Isaki Lacuesta i per l'editor Jordi Sánchez.

El llibre planteja si tot el cinema és polític i es pregunta si Disney, des dels seus orígens, no té un to dretà associat al retrat familiar conservacionista que presenta.

L'obra comença amb l'anàlisi de tres títols mítics: El nacimiento de una nación (D.W. Griffith, 1915), El acorazado Potemkin (S. Eisenstein, 1925) i Metrópolis (F. Lang, 1927). I finalitza amb The interwiu (E. Golberg i S. Rogen, 2014), Mad Max: furia en la carretera (G. Miller, 2015) i Murieron por encima de sus posibilidades (I. Lacuesta, 2015). Per Lacuesta, Prieto demostra el seu "talent amb la seva prosa tensa".