Els Premis Laus han guardonat amb la màxima distinció en la categoria d´audiovisuals, el Laus d´Or, el curt de Temporada Alta 2015, obra del tàndem publicitari SS i dirigida pel cineasta Salvador Sunyer Vidal (Girona 1987), de Nanouk Films.

Aquest espot publicitari de presentació del Festival, titulat "Tragèdia, El cant de la cabra", va ser rodat a Grècia l´estiu passat i explica amb sensibilitat i amb un marcat to poètic, com va néixer el Teatre ara fa més de 2500 anys.

La història, que transcorre a la Grècia actual, reflexiona sobre la distància tràgica entre l'Antiga Grècia, mare de totes les cultures europees, i la Grècia actual, que Europa castiga i que sembla haver oblidat les línies mestres de la seva gènesi cultural.

La peça es va rodar el mes d´agost passat a Grècia i Albània i va comptar amb la participació de 20 ciutadans de la zona. Va ser gravat originalment en grec i ha estat subtitulat al català, castellà i anglès.

Temporada Alta va iniciar fa uns anys una proposta, poc habitual aleshores en esdeveniments culturals, d´anunciar la seva programació amb un espot no estrictament comercial sinó amb un curtmetratge de creació pròpia.

En aquesta mateixa línia, i amb la voluntat d´acostar i barrejar les arts escèniques i el cinema, el Festival va iniciar l´any passat, el projecte The One Project consistent en proposar a un creador escènic que dirigeixi un curtmetratge cinematogràfic.

Aquest projecte impulsat per Temporada Alta, l´Arts Santa Mònica i Nanouk Films es va estrenar l´any passat amb Baro d´Evel i continua aquest any amb una peça dirigida per Fabrice Murgia, recentment nomenat director del Teatre Nacional de Brussel.les. El rodatge d´aquest curtmentratge és a punt d´iniciar-se.

Els Premis Laus, que van néixer el 1964, són considerats els de més prestigi a nivell nacional del Disseny Gràfic. Estan organitzats per l´Associació de Dissenyadors Gràfics i Directors d´Art del FAD (ADG-FAD), una associació privada sense ànim de lucre d´àmbit estatal que té com a objectiu promoure el disseny gràfic i la comunicació visual en la vida cultural i econòmica del país.