Centenars de seguidors de Harry Potter van comprar la nit de dissabte a les llibreries britàniques el guió de la nova obra de teatre del famós nen mag, Harry Potter i el nen maleït ("Harry Potter and the Cursed Child ").

La llibreria Waterstones de Piccadilly, al centre de Londres, va ser adornada amb unes 700 figures de bruixes, mags i altres criatures màgiques per celebrar aquest nou lliurament literari, que va coincidir amb l'estrena dissabte de l'obra de teatre homònima.

La data triada del llançament, 31 de juliol, marca l'aniversari de l'autora, JK Rowling, i del mateix Harry Potter.

Aquest és el primer llançament en nou anys de les aventures del famós mag, després que l'escriptora britànica vengués prop de 500 milions d'exemplars de la saga a tot el món.

A causa de les restriccions al Regne Unit sobre l'obertura de comerços els diumenges, que només poden vendre a partir de les 10.00 hores, els llibres van ser lliurats després de la mitjanit als qui els havien reservat i pagat amb antelació.

Com ja és tradició, alguns seguidors de Harry Potter van acudir a les llibreries vestits de bruixes per recrear el món del mag de la ficció, segons destacaven ahir els mitjans britànics.

La mateixa JK Rowling va assistir dissabte a l'estrena de l'obra de teatre al teatre Palace de Londres.

L'obra, dirigida per l'escocès John Tiffany, es divideix en dues parts de dues hores i mitja de durada cadascuna de les parts i se situa 19 anys després del final de l'última novel·la, Harry Potter i les relíquies de la mort ("Harry Potter and the Deathly Hallows ").

La peça, que ha rebut bones crítiques, segueix els passos del cèlebre mag -interpretat per Jamie Parker-, ara amb 40 anys, treballador del Ministeri de Màgia i amb tres fills.

L'interès que ha despertat l'obra és tal que els organitzadors posaran a la venda el 4 d'agost 250.000 entrades més, després que el preu en revenda arribés fins a les 1.000 lliures (1.191 euros).

Durant les últimes sis setmanes s'han realitzat assajos de cara al públic, en els quals l'equip que forma Harry Potter and the Cursed Child va obsequiar als espectadors amb xapes amb la inscripció #keepthesecret ("Guarda el secret") perquè romanguessin callats sobre l'argument.