Malgrat que les dones són el 51% de la població, les ràtios en els espais d'opinió dels mitjans de comunicació "solen ser de quatre homes per cada dona", segons denuncia un manifest impulsat per les plataformes de dones que integren la campanya #OnSónLesDones.

El manifest, que es va presentar la setmana passada a Barcelona, denuncia la sotsrepresentació de la dona en els mitjans de comunicació i lamenta que, en alguns casos, "la presència de dones és simplement inexistent", un fet "inacceptable al segle XXI".

"En una societat plural i diversa, que (les dones) fem créixer i on participem de manera activa en tots els espais, per què la nostra veu és invisible i inaudible?", reclamen.

La iniciativa que es va organitzar a principis de juny d'aquest any per "denunciar la infrarepresentació de les opinadores en els mitjans de comunicació de Catalunya" demana als mitjans que s'esforcin més a aplicar criteris de paritat en els espais opinatius i en els equips de direcció, que ampliïn la seva cartera de contactes amb dones expertes i els expliquin quin valor pot tenir el seu punt de vista en el debat.