Els periodistes Miquel Fañanàs i Albert Alsina han publicat el segon volum de la guia Motors i Fogons per a la temporada d'estiu i tardor d'enguany. La revista, tal com descriu en la seva presentació, té l'objectiu d'exposar una combinació de "les darreres novetats en el món de l'automòbil amb unes propostes gastronòmiques de qualitat contrastada".

D'una banda, Fañanàs -periodista i escriptor de més de vint novel·les gràcies a les quals ha guanyat diversos premis literaris, com el Nèstor Luján de Novel·la Història amb l'obra La bruixa de pedra-s'ha encarregat de la crítica culinària. De l'altra, Alsina -periodista i director de les revistes digitals El Motor de Girona i VDMdedicades al món del motor- ha provat i ha comentat les característiques tècniques dels diversos models de cotxes que apareixen a la guia.

Característiques de la guia

La nova edició té una vuitantena de pàgines i una mida quadrada de format reduït (21x21 centímetres). A més, inclou fotografies de tots els models de cotxe, així com de l'entorn dels diversos restaurants i d'alguns dels seus plats.

Els locals que es proposen, o bé tenen algun certificat de qualitat (com les estrelles Michelin o el Diploma Turístic de la Generalitat de Catalunya), o bé formen part d'hotels de quatre o cinc estrelles. Per exemple, hi podem trobar establiments tals com el Massana de Girona, Ca l'Enric de la Vall de Bianya o Les Magnòlies d'Arbúcies.

Fañanàs no solament fa una crítica dels diversos plats que tasta sinó que al seu torn també descriu els llocs que visita, sigui la seva història o sigui l'equip de professionals que formen la cuina. A més a més, tots els locals se situen a les comarques gironines.

Quant a la proposta automobilística, a pesar que tots els cotxes que proposa Alsina posseeixen unes prestacions tècniques modernes, la selecció és més heterogènia, atès que mentre que s'hi poden trobar marques de gamma alta com el Porsche, Audi o BMW, també n'hi ha de gammes més mitjanes com Opel o Honda.

La nova edició d'aquesta guia, en paraules de la presentació, consisteix en "la síntesi del plaer i dels sentits, el lligam comunicatiu que explica i valora amb paraules i imatges uns determinats models de les marques més reconegudes del mercat, alhora que els posa en relació amb els establiments de restauració de casa nostra de tal manera que l'un valora l'altre i ambdós s'acaben complementant".