«Super Mario Run», el primer videojoc del famós lampista interactiu de Nintendo dissenyat per a dispositius mòbils, sortirà al mercat el pròxim 15 de desembre. El títol, de pagament i que només estarà disponible per a iPhone i iPad, es podrà comprar en més de 150 territoris. «Super Mario» aterrarà a mòbils i tauletes per córrer: mentre el lampista avança veloç, lusuari sencarregarà que salti, eviti als seus enemics, reculli monedes i arribi sa i estalvi a la meta. «Super Mario Run», que costarà 9,99 euros, inclourà tres modalitats diferents de joc, segons va informar ahir la firma tecnològica en un comunicat.

Nintendo ha postergat la seva arribada a lunivers del joc mòbil: la seva decisió de crear continguts per a telèfons es va postergar fins a la primavera daquest any, quan va llançar Miitomo, una aplicació a mig camí entre xarxa social i servei de missatgeria protagonitzada pels avatars virtuals mii. A lestiu, va ampliar la seva cartera daplicacions amb «Pokémon Go»: el producte que convidava a sortir al carrer a «caçar» petits monstres es va convertir en un fenomen i va fer que les accions de la tecnològica nipona arribessin a duplicar-se.

Ara és el torn de «Super Mario», una de les grans marques de lempresa de videojocs. El seu creador, Shigeru Miyamoto, va anunciar al setembre, durant la presentació de lúltim model de telèfon dApple, que tindria un joc per a iPhone i iPad.