Atalaya desembarca aquest dissabte al Teatre Municipal de Girona (21 h) amb la seva aclamada Marat/Sade, peça fonamental de la dramatúrgia contemporània escrita el 1963 per Peter Weiss, que ara retorna als escenaris gràcies a una coproducció del Grec Barcelona i la prestigiosa companyia sevillana de teatre d'investigació.

L'obra, que en la seva estrena va omplir tres dies el Lliure de Barcelona, arriba a Girona en substitució d'un espectacle que va caure del programa anunciat del primer semestre del 2017.

Marat/Sade resulta una festa per als sentitsMarat/Sade pels més de vint temes musicals interpretats en viu per 9 actors que busquen el contacte directe amb el públic.

El 2018 es complirant 50 anys del mític muntatge que d'aquest texte emblemàtic del segle XX va fer Adolfo Marsillach i que va influir de manera determinant en el teatre espanyol.

Resulta de rabiosa actualitat la seva consigna principal: «No hi ha llibertat si no hi ha igualtat».

El mateix fundador i director d'Atalaya, Ricardo Iniesta, firma l'adaptació, direcció i dramatúrgia d'un espectacle amb un repartiment integrat per: Jerónimo Arenal, Manuel Asensio, Silvia Garzón, Carmen Gallardo, Raúl Vera, María Sanz, Lidia Mauduit i Raúl Sirio.

L'obra planteja l'etern debat sobre si l'autèntica revolució és col·lectiva o individual, a través d'una trama sobre la persecució i assassinat de Jean-Paul Marat representada per un grup teatral de la casa de salut mental de Charenton sota la direcció del Marquès de Sade.

El muntatge d'Atalaya ha estat celebrat pel públic de nombroses ciutats on ja s'ha vist, entre elles Barcelona, València, Sevilla, Màlaga, Valladolid, Cadis, Santiago, Palència o Granada.