El festival White Summer, que s'ha celebrat a Pals entre el 4 i el 26 d'agost, s'ha consolidat com visita estiuenca obligada a la Costa Brava amb 140.000 visitants en 23 dies, els mateixos amb els quals va comptar en l'edició anterior.

En aquesta setena edició el White Summer, que va clausurar ahir l'actuació de Ramon Mirabet, ha comptat amb una inversió un 20% superior a la de l'any passat, quan va ser d'1,3 milions d'euros.

Segons els seus responsables, l'edició 2018 ha generat un impacte estimat de 6 milions d'euros (gairebé 1,5 milions més que el 2017) i ha augmentat la facturació un 30% respecte a la passada edició.

A més, asseguren que ha generat 150 llocs de treball directes i 550 indirectes durant la celebració del festival, fet que suposa 100 llocs de treball més amb relació a l'últim estiu.

Segons Miryam Cuatrecasas, fundadora i impulsora del festival, "després de set anys, hem aconseguit consolidar un model de negoci que ha donat lloc a un dels festivals creatius més concorreguts d'Europa".

La programació artística i cultural ha comprès 200 activitats, incloent més de 40 conferències i tallers, i aquest any s'ha apostat per la implementació de 9 escenaris de diferent format i l'apartat gastronòmic ha reunit 50 restauradors i punts de degustació.

White Summer 2018 ha ofert una generosa programació cultural i artística per a totes les edats i gustos que s'han materialitzat en més de 200 activitats, tallers, conferències, actuacions musicals i espectacles itinerants, a part de la consolidació de la seva pròpia companyia de dansa i una àmplia proposta gastronòmica.

Noms destacats de diferents àmbits com Elsa Punset, Xevi Verdaguer, Andrea Motis, Inés Arroyo, Jessica Goicoechea, Beth o El Pot Petit han passat pel festival.

La superfície de White Summer 2018 ha sumat 30.000 m2 destinats a la creativitat i el talent, amb 4.000 m2 dedicats als més petits, l'espai Kids, i 70.000 m2 d'aparcament gratuït amb 4.000 places.

L'aforament per dia ha estat de 8.000 persones i l'entrada s'ha cobrat a 7 euros.

L'esdeveniment es consolida i posa les bases de la nova etapa, que arrencarà el pròxim octubre amb la creació del market place wstore.es i que continuarà durant 2019 amb l'expansió de nous festivals a l'entorn.