Aquesta setmana veu la llum el primer dels vuit vídeos que integren el projecte audiovisual La Gardela, realitzat per l'associació banyolina Massa Fressa.

La iniciativa consisteix en la gravació d'una actuació en directe de grups i solistes del Pla de l'Estany en localitzacions emblemàtiques de Banyoles, seguida d´una breu entrevista in situ.

La primera edició de La Gardela ha comptat amb la participació dels següents conjunts i músics: el duo Deux Clichés, el duo Pau Brugada i Oriol Pujolràs, l´MC Babaflow, els grups de rock La Moral Distreta, Roko Banana i Morgat Morgat, el grup de rumba El Cigarrito de Después i el pianista Marc Serra.

Cada 15 dies es farà públic un nou vídeo a través del canal de YouTube de Massa Fressa, i els continguts també es promocionaran per la resta de xarxes socials de l'entitat. Durant aquesta setmana es penjaran alguns vídeos promocionals pels canals de Massa Fressa.

La Gardela -paraula banyolina per referir-se a una escopinada- té per objectiu principal promocionar les propostes musicals més interessants que hi ha actualment al Pla de l´Estany d´una manera moderna i adaptada als nous temps, explotant les potencialitats de l´audiovisual i les xarxes socials.

Es difondrà la música dels artistes de la comarca i es donarà a conèixer la seva proposta i trajectòria amb entrevistes informals, realitzades just després de cada actuació. D´altra banda, La Gardela també vol propiciar que es faci xarxa entre els músics participants i que es coneguin diferents espais característics de la ciutat.

Els continguts de La Gardela es van enregistrar entre el 26 de maig i el 3 de juny, als espais següents: al terrat de la pesquera número 10, Oficina de Turisme de l´Estany, el claustre del montestir de Sant Esteve, als hangars de rem del Club Natació Banyoles i en un balcó particular de la plaça dels Turers.

L'enregistrament de les imatges i el so, així com el muntatge dels audiovisuals i el disseny gràfic del projecte, han anat a càrrec de joves banyolins.

El projecte ha rebut subvencions de la Diputació de Girona i de l'Oficina Jove del Pla de l'Estany, i està patrocinat per la cervesera Hopsters, de Besalú.

L'associació cultural Massa Fressa es va crear fa uns mesos, amb l´objectiu de difondre i promocionar artistes emergents de la comarca a través de projectes i actuacions diverses, segons han explicat en un comunicat.