La 56a edició del Festival Porta Ferrada de Sant Feliu de Guíxols que es va celebrar l'estiu passat amb 41.000 espectadors va generar un impacte econòmic de 12,3 milions d'euros. D'aquest total, més de 7,5 milions són despesa directa, sobretot allotjament (1,33) i restauració (1,11).

Els 4,8 milions d'euros restants són l'impacte econòmic que el certamen ha tingut als mitjans de comunicació a partir de l'espai que li van dedicar. La mitjana de despesa per espectador se situa en uns 187 euros i s'estima que el retorn que rep la ciutat és de 19,5 euros per cada euro invertit per l'Ajuntament. Des del consistori estan molt satisfets amb els resultats perquè es demostra el paper del certamen a nivell de promoció de ciutat i dels seus entorns.

Més de 2.500 entrevistes

L'estudi és el primer que recull l'impacte econòmic del Festival Porta Ferrada de Sant Feliu de Guíxols. L'ha fet la consultora Gaps a partir de les dades recollides en més de 2.500 entrevistes a espectadors que van comprar les entrades per internet en aquesta passada edició. Es van fer en dos períodes (del 31 de juliol al 31 d'agost i del 4 de setembre i 30 de setembre) i el marge d'error se situa en prop d'un 2%.

Referent a les despeses, l'estudi especifica que uns 32.000 dels espectadors provenien de fora del municipi (sobretot àmbit metropolità). Aquest col·lectiu va generar un total de 6,79 MEUR de despesa. Entre les més importants, destaquen els 1,33 MEUR en allotjament i 1,11 MEUR en restauració, seguit d'1,08 MEUR en les entrades del festival, 653.000 euros en despeses a dins del recinte, 2,2 MEUR en transport i 304.000 euros en compres a la zona.