El nou projecte que aplega 140 cantaires s'ha estrenat amb coratge i un gran treball d'assajos per portar a l'escenari el Magnificat de John Rutter i l'obra que han encarregat expressament per a aquesta ocasió al mestre Albert Guinovart.

El cor mixt ja havia actuat en un concert participatiu organitzat per L'Auditori sota la batuta del seu director titular, Kazushi Ono. La il·lusió ha fet que s'hagin convertit en una nova entitat que comença la seva singladura amb un gran encert i amb la voluntat d'eixamplar el repertori simfonicocoral.

Les veus amateurs d'aquesta nova formació van estar a un gran nivell, amb l'energia i la brillantor que requeria el programa. No hi va haver desajustaments i tot va funcionar correctament.

En la primera part Elisenda Carrasco va estar molt atenta en les dinàmiques i en l'obertura vocal que demana l'obra de Rutter. La GIOrquestra, solvent com sempre, va secundar amb professionalitat les veus del cor. Pel que fa a l'obra d'estrena, Guinovart ha treballat intensament un Glòria magnificent i exhuberant amb una orquestració treballada amb contrastos i efectes de la seva factoria.

Va destacar el gust extraordinari de la soprano Marta Mathéu, amb uns aguts generosos i uns pianíssims de gran calat, dicció acurada i sobretot una musicalitat que aconsegueix emocionar. Aquí el cor va haver de treballar de valent perquè Guinovart ha estat exigent també en la part del cor i el diàleg prolífic amb la soprano va tenir un especial lluïment.

L'encaix entre el cor i la GIOrquestra va estar a un bon nivell i tots plegats van resoldre amb èxit les exigències de les dues obres. Si Rutter té un melodisme encantador, sobretot en la part inical que es repeteix en acabar, Guinovart és un gran mestre en el contrast i la sorpresa introduint un melodisme de tall clàssic però amb moments d'una gran originalitat. Un gran treball!