La vida de Diego Armando Maradona ha centrat l'atenció aquest dilluns a Canes, amb l'estrena de "Diego Maradona", el documental que sobre la seva controvertida figura ha realitzat el director Asif Kapadia, guanyador de l'Oscar per haver retratat fa uns anys un altre personatge polèmic, la cantant britànica Amy Winehouse a "Amy".

El film de Kapadia, que ha estat presentat a Canes en una sessió especial no competitiva, segueix la trajectòria de Maradona en la seva etapa italiana, des del seu fitxatge pel Nàpols fins la seva sortida del club després de ser sancionat per dopatge.

És un retrat de llums i ombres, dels grans moments triomfants del futbolista -des del Mundial de Mèxic fins al primer Scudetto amb el Nàpols- i de la seva caiguda, minat per les seves adiccions, pels escàndols, per la pressió mediàtica i pels lligams poc clars amb la camorra napolitana.

"Diego Maradona" ofereix les dues cares d'un personatge devorat per sí mateix, i ho fa a través d'una gran feina de recerca d'imatges documentals -moltes inèdites fins ara- i un muntatge precís. En tot cas, una visió que ha comptat amb la col·laboració del futbolista argentí, tot i que no s'afegeixen imatges rodades específicament pel documental.

Un retrat massa simplista

A la secció oficial, els germans Dardenne, dobles guanyadors de la Palma d'Or, han decebut amb el seu darrer film, "El jove Ahmed". És un retrat massa simplista d'un jove belga musulmà que es radicalitza en contacte amb un imam.

Per un tema tant greu i complex, la mirada dels Dardenne és excessivament reduccionista, molt per sota del seu nivell, i la resolució és precipitada i incongruent.

L'altra pel·lícula a competició del dia, "El retrat de la jove filla en foc", de la francesa Céline Sciamma, és una obra de gran sensibilitat sobre la passió i el desig. Amb dues intèrprets perfectes, Adele Haenel i Noemi Merlant, ha estat una de les sorpreses de la competició fins ara.