El Festival de Cinema de Girona va entregar ahir a la nit els seus premis en una jornada acompanyada del nou talent emergent. El Gran Premi del Festival, però, se'l va endur la pel·lícula Mama, d'Eduardo Vieitez, de la qual el jurat va destacar la seva tècnica acurada i la capacitat d'emocionar el públic.

Durant la resta de la nit, el jurat va repartir el premi a la Millor Interpretació a Macarena Gómez per la pel·lícula Trivial, per transmetre l'estat emocional i mental d'un trastorn de manera realista. Durant la resta de la nit es van entregar els premis de Millor Fotografia a la pel·lícula Uno, de Javier Marco, per aconseguir donar suport al drama de la història durant el dia i la nit, i el premi a Millor Documental per la peça Andrea Motis, la trompeta Silenciosa, de Ramon Tort. El jurat va tenir en compte, pel documental de Tort, la tendra història d'una jove trompetista i cantant, per la seva sincera sensibilitat, sense cap més pretensió que el mateix art que la porta a un alt nivell emocional.

Més premis de caràcter local van ser el Premi Girona Talent, que se'l va endur el documental Chef's Diaries: Scotland, de Laura Otalora, pel seu discurs articulat pels germans Roca i la delicadesa com ho ha captat la directora i guionista. Mentrestant, el Premi a la Millor Ficció va ser per Moros en la costa, de Damià Serra, per l'acurada realització d'un treball emergent de manera eficaç a totes les parts creatives del film.

La resta de premis van consistir en el premi Xavier Cugat-BSO, que va anar a parar a mans d'Andrea Motis i Joan Chamorro; el premi Xavier Cugat Music Film per a Mongol, d'Hao Zheng; la millor web sèrie per A Todo Riesgo, de Bruno Martín; la millor Experimental Art per a Being and Becoming, de Maite Abella; Experimental Art-accèssit a millors efectes especials per a Facelift de Jan Riesenbeck, Dennis Stein-Schomburg; Experimental Art-accèssit millor fotografia per a Land Shape, de Thadeusz Tischbein.

Més premis de la nit

Entre d'altres, el premi Experimental Art-accèssit millor idea amb missatge i activisme social va ser per a Anything for the ones we love, de Louise Marie Beauchamp; l'Experimental Art-accèssit a la millor realització per a Counting, de Rahil Bustani; la millor pel·lícula Handicapped per a Percujam d'Alexandre Messina i l'accèssit a la pel·lícula Handicapped per a Tàndem, d'Alba Salmerón.

Finalment, el col·legi Santa Teresa de Vilanova i la Geltrú va ser premiat dins del Festival dels Infants.