Jorge Luis Borges descriu un món desconegut que té les seves pròpies lleis, llengües o mitologies a Tlön, Uqbar, Orbis Tertius, una narració que ara serveix com a punt de partida per a una exposició que es podrà visitar al Bòlit de Girona des de demà i fins el 26 d'abril. A El món serà Tlön, vuit artistes de diferents generacions i procedències reflexionaran des de les sales de la Rambla, Sant Nicolau i el Pou Rodó sobre els límits de la ficció, els mons paral·lels i les regions imaginàries.

Tot i treballar amb diferents disciplines, com la fotografia, el dibuix o la performance, els participants de la mostra comissariada per Jordi Antas comparteixen complicitats i interessos comuns, com la barreja de realitat i ficció, la construcció de mons suprems i l'especulació sobre la interpretació de l'entorn més proper.

Serafín Álvarez hi presenta Umbral, una videoinstal·lació multimèdia que, des de d'un imaginari amb essències apocalíptiques, desplega el trànsit en primera persona per diferents ubicacions d'una illa a mode de videojoc d'acció. Pren com a punt de partida els relats i els paisatges de la ciència-ficció per estudiar com aquest gènere ha representat l'alteritat, allò no humà o desconegut al llarg de la història.

Vida de O és la proposta de Lúa Coderch: una instal·lació audiovisual que es pregunta sobre l'estètica de temes com la sinceritat o l'engany.

L'exposició també entra en el camp de la literatura, amb exemples com el llibre La ficció es una realitat per succeir d'Ana García-Pineda, amb deu mons que represen el concepte de veritat dins la ficció i l'estudi de la realitat a través de l'irreal o Clàudia Pagès que s'endinsa, amb el llibre Talk Trouble. Rage, home & insults, en les tensions lingüístiques sorgides per l'ús imprecís de llengües. Rosell Meseguer, que explora les formes en què la invisibilitat coexisteix amb la nostra realitat tangencial a Arxivo lo invisible, tanca la terna d'artistes combinaran els seus textos amb obres de registres artístics diferents.

Peces de cartró i impressions tridimensionals són alguns dels materials del treball del palafrugellenc Ricardo Trigo, mentre que la gironina Alicia Kopf presenta Speculative intimacy, que combina text, dibuix i videoprojeccions per explorar una perspectiva de la ciència-ficció emocional per originar nous relats entorn de les interaccions entre els cossos.

A Iberia el fotògraf gironí Aleix Plademunt es fixa en una regió del Perú per proposa una porta d'accés a la complexitat, la transformació i les conclusions sobre nosaltres i el nostre món.