Dos festivals gironins, l'Acústica de Figueres i el de Cap Roig, se situen entre els deu certamens catalans que més espectadors van atreure l'any passat. Aquesta desena de festivals sumen el 46% dels 2,1 milions d'assistents que l'any passat van assistir a algun dels 250 festivals musicals subvencionats pel Departament de Cultura, una xifra que suposa un 4% més que el 2018.

L'any 2019, Cultura va aportar 5 milions i va cedir 26 espais patrimonials a 250 festivals de música de Catalunya que arriben fins a 200 municipis, amb una important concentració a les demarcacions de Girona i Barcelona. Primavera Sound (220.000), Festival Internacional de Jazz de Barcelona (144.000), l'Acústica (120.000), el Mercat de Música Viva de Vic (115.000) o el Sónar (105.000), en són els abanderats pel que fa a les xifres de públic.

Però exceptuant l'Acústica, que sí que va augmentar un 11% el seu públic, les cites que han engreixat el total d'espectadors del 2019 són de categoria mitjana, especialment el festival Cruïlla, l'Ítaca (amb un 40% més d'assistents), el Festivalot de Girona (33% més) i l'Anòlia, amb un creixement del 70%.

Ara bé, l'estudi de Cultura constata que el 76% dels 250 festivals, és a dir, 190 certàmens d'arreu del país, són cites que no convoquen més de 5.000 espectadors.

En aquest sentit, els pressupostos dels festivals musicals també són una amalgama molt variada, i que s'ha analitzat a partir de l'estudi detallat de 123 cites.

Segons aquesta anàlisi, un 79% dels festivals catalans estudiats disposen d'un pressupost inferior a 80.000 euros. Un 13% oscil·len entre aquesta xifra i els 200.000 euros; un 4% de 200.000 a 400.000 euros; i el 4% restant, corresponent als grans festivals, se situen en la forquilla entre els 400.000 euros i el milió d'euros.