La Fundació Vila Casas redescobreix l'univers de l'escultor olotí Josep Clarà i en reivindica el llegat que la Barcelona postolímpica va desdibuixar a través de l'exposició Josep Clarà. L'univers de l'escultura. El Museu Can Mario de Palafrugell aprofundeix en la seva trajectòria, que parteix del simbolisme fins a derivar cap a propostes d'arrel clàssica i mediterrània, centrades en la figura humana. L'exposició temporal s'inaugurarà aquest dissabte i es podrà veure fins al 20 de novembre.

La proposta aplega una seixantena de peces, en un recorregut que evita construir un relat cronològic. D'aquestes, n'hi ha una desena d'inèdites. La comissària de l'exposició, Cristina Rodríguez, subratlla que l'equilibri, la simplicitat i l'harmonia de les obres de Clarà són «un refugi i un bàlsam» en aquest «context tan complicat» que ha portat la pandèmia.

L'exposició temporal mostra l'evolució de l'obra de l'escultor olotí, el qual va viure a París durant bona part de la seva trajectòria. El recull d'escultures fluctua entre l'estètica de Rodin i la de Maillol, però amb el segell propi de Clarà. Rodríguez explica que, al costat de l'obra, la mostra també té «la vocació» d'explicar «altres qüestions que queden fora dels relats convencionals». Per exemple, con funciona el taller d'un escultor, quins són els processos que permeten passar de la idea primigènia a l'obra, quines són les models que treballen per Clarà, la seva relació amb els clients, la seva obra monumental a l'espai públic o la xarxa de relacions que l'escultor va teixir al llarg de la seva trajectòria.

De L'Èxtasi (1903), el primer èxit de Clarà als salons francesos a La deesa (1928) de la plaça Catalunya de Barcelona, l'exposició presenta mirades múltiples i complementàries a l'obra de l'artista.