Una de les efemèrides de l'any com és el 250 aniversari de Beethoven va protagonitzar el penúltim concert del festival Porta Ferrada de Sant Feliu de Guíxols. Però l'homenatge a un dels alemanys més cèlebres de la història va ser compartit, perquè el duet format per la pianista gironina Maria Canyigueral i l'eslovena Lana Trotov?ek van decidir incloure al concert una peça del compositor rus Sergei Prokofiev. I no qualsevol obra, sinó la seva sonata més pertorbadora -i la que va sonar al seu funeral-.

El recital, celebrat a la plaça Abadia -que té una sonoritat qüestionable-, posava cara a cara dues sonates radicals: d'una banda l'alegre sonata 5 en Fa major (Primavera) de Beethoven, que va trencar amb els seus quatre moviments la rigidesa imperant a l'època que n'acceptava només tres; i de l'altra, la primera sonata en fa menor de Prokofiev, autor cèlebre pel ballet Romeu i Julieta. Un contrast fresc i impactant que el duet va interpretar amb mestratge i que va excel·lir durant la segona part, quan van agafar forces per interpretar les dissonàncies, els sotracs i la magnífica complexitat de la sonata de Prokofiev. Fins i tot semblava que el vent que bufava volia combatre per no perdre una hegemonia que la música va acabar guanyant.