La Bisbal d'Empordà posarà en valor el sector de la ceràmica amb la primera edició de la Terracotta Biennal, que tindrà lloc entre el 16 i el 18 d'octubre. Amb una programació que girarà al voltant de la ceràmica 3D, l'esdeveniment proposarà al llarg de tres dies una trentena d'activitats pensades per a tots els públics com exposicions, demostracions en viu, conferències, workshops, visites guiades, gastronomia, performances, cuites i, fins i tot, una bicicletada per les xemeneies de la capital del Baix Empordà.

La proposta, que vol esdevenir multidisciplinar, parlant del passat, del present i, sobretot, del futur del sector, vol ser un esdeveniment cultural, artístic, artesanal i expositiu de la ceràmica. «La Terracotta Biennal ha de servir per seguir posant la ceràmica al dia, alhora que el municipi segueix apostant pel sector», va apuntar ahir al matí, en una roda de premsa celebrada al Terracotta Museu, l'alcalde de la Bisbal d'Empordà, Enric Marquès. «És un exemple del treball conjunt amb múltiples agents: des de l'Associació de Ceramistes de la Bisbal, a la Unió de Comerciants, amb el Terracotta Museu i el propi consistori» va afegir el mateix Marquès.

Tal com ja es va avançar el passat mes de febrer, l'eix temàtic de la primera edició de la Terracotta Biennal girarà al voltant de la ceràmica 3D. L'esdeveniment neix amb propòsit «d'interconnectar el hub creatiu del sector ceràmic català». «La presència de la impressió de ceràmica 3D i la seva aplicació industrial no és tan generalitzada com les tecnologies plàstiques o, fins i tot, metàl·liques, i el futur d'aquesta aplicació a la disciplina es preveu prometedor», segons assenyalen els organitzadors en un comunicat.

Espai per als professionals

Programació a part, un dels punts destacats del Terracotta Biennal serà l'espai expositor que s'ubicarà als exteriors del Terracotta Museu. Destinat als professionals del sector de la ceràmica i a les institucions vinculades, inclourà més d'una trentena d'expositors que mostraran peces de producció pròpia, remarcant la qualitat i l'ànima exclusiva de cada productor, d'altres parts de Catalunya i del sud de França. «L'espai vol servir per fomentar la connexió amb altres sectors, alhora que esdevé un espai de venda per crear sinergies i fer nous contactes» assenyala l'organització.

Així mateix, la Unió de Comerciants de la Bisbal aprofitarà l'esdeveniment per oferir a visitants i expositors la possibilitat de tastar la gastronomia local. Els exteriors del Terracotta Museu inclouran tres espais diferenciats: GastroBiennal Cafè, GastroBiennal Shop i GastroBiennal Relax.