El documental Salvador Dalí. Diaris de Joventut. 1904-1929, produït per la Fundació Gala-Salvador Dalí, ha estat guardonat amb dos premis al festival de cinema argentí Arte Non Stop, celebrat entre el 26 i el 30 d'octubre a Buenos Aires. En la categoria de pel·lícula documental, el film ha rebut els premis a millor guió -concebut per Montse Aguer, directora dels Museus Dalí, i David Pujol, guionista i director del documental- i millor producció.

El documental, realitzat per DocDoc Films, abraça des del naixement de Salvador Dalí, l'any 1904, fins al 1929, quan Figueres, Barcelona, Madrid i París van esdevenir les geografies i les escenografies del geni empordanès. El fil argumental de la producció es basa en l'autobiografia La Vida Secreta de Salvador Dalí i mostra documentació sobre Dalí i la seva obra, alguna d'inèdita, explicant aspectes clau del jove pintor empordanès: la infantesa, marcada per la mort del seu germà, els primers estudis d'art a Figueres, l'estada a la Residencia de Estudiantes, a Madrid, on coneixerà Federico García Lorca i Luis Buñuel, i el viatge a París que li permetrà establir contactes amb artistes com Miró, Picasso i els components del grup surrealista. Així mateix, descriu la seva evolució artística.

El darrer llargmetratge, que a principis del mes de gener està previst que es pugui veure als cinemes, tanca la trilogia produïda per la Fundació Dalí que es va iniciar amb La vida secreta de Portlligat. La casa de Salvador Dalí (2017) -guardonat en aquest mateix certamen argentí, així com al FAFF de Califòrnia- i prossegueix amb Salvador Dalí. A la recerca de la immortalitat (2018).

També ha estat premiat pel certamen argentí el documental ¿Puedes oírme?, de Pedro Ballesteros, sobre l'artista Jaume Plensa. La producció s'ha endut cinc guardons: millor pel·lícula, millor documental, millor direcció i millor fotografia i un guardó especial del festival a Jaume Plensa.

¿Puedes oírme? viatja arreu del món de la mà de l'escultor Jaume Plensa i de les seves sorprenents obres, i s'endinsa en l'univers de Plensa, en les seves instal·lacions i també en la seva filosofia i reflexions sobre l'art i l'espai públic. En declaracions a l'agència ACN, Ballesteros va assegurar que la seva producció «no és una biografia, sinó un documental construït amb idees» que retrata un moment determinat de la vida de l'escultor català entre el febrer de 2018 i el juliol de 2019.