La Fundació Catalunya Cultura ha impulsat el segell d'empresa o entitat compromesa amb la cultura per reconèixer les companyies que donen suport al sector. La iniciativa, que neix en col·laboració amb la Càtedra de Responsabilitat Social Universitària de la Universitat de Girona (UdG), es posarà en marxa a partir del mes que ve i busca fer un mapa de Catalunya amb els empresaris que creuen en la cultura «com a motor, com a inversió clara de futur».

El segell cultural comptarà amb una comissió d'estudi presidit per Salvador Sunyer, director del Temporada Alta. La distinció tindrà un cost de 500 euros i una validesa de tres anys i posarà en valor la feina d'una empresa en cultura.

La Fundació Catalunya Cultura també va anunciar ahir que el primer Premi Empresa Cultura ha estat per AgriEnergia pel seu «abast territorial, impacte social i contribució en múltiples iniciatives en pro de la cultura». El Grup AgriEnergia és un conjunt d'empreses que opera des del 1897 arreu de Catalunya, amb especial èmfasi a les comarques gironines i amb seu a Banyoles.

El director de la Fundació Lluís Coromina, una de les branques del grup empresarial, Ricard Planas, va declarar que la cultura és un «estadi superior de l'ésser humà» i «clau» per a totes les pràctiques.