Informar d'una manera transversal sobre tot el que es mou en l'àmbit de la cultura llatinoamericana és l'objectiu de la nova publicació digital Coolt, que ha iniciat la seva marxa amb l'aposta per un «periodisme pausat» i amb el fil conductor de l'idioma espanyol, segons els impulsors.

Segons explica el director del projecte, Albert Montagut, el món de parla hispana és un «mapa molt divers» i amb aquesta iniciativa periodística es pretén unir un mercat lligat per «una cosa tan màgica com és l'idioma», amb 580 milions de persones que parlen espanyol.

El diari digital se centra en temes culturals, de tendències i d'anàlisi sociopolítica d'àmbit llatinoamericà amb vocació global, ja que, segons el director, la globalització ha diluït la sensació de que «cada país és un àmbit tancat en si mateix».

«Ara interessa tant el que passa a Argentina com el que passa a Mèxic, a Nova York o a Bogotà», afegeix el director de Coolt, que s'organitza en tres grans àrees -arts, idees i llibres- i busca crear una comunitat lectora que vulgui complementar el seu consum de mitjans generalistes.