Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

«El Cant de la Sibil·la» recupera la tradició de les neules de paper

Se'n faran dues representacions el 23 de desembre a la catedral de Girona

«El Cant de la Sibil·la», en una imatge d'arxiu.

«El Cant de la Sibil·la», en una imatge d'arxiu. / Marc Martí

Alba Carmona

Alba Carmona

Girona

El Cant de la Sibil·la tornarà a la catedral de Girona aquest Nadal, amb una nau engalanada pels infants de la ciutat. El cant profètic que anuncia la fi del món sonarà de nou a la seu amb la Capella Polifònica de Girona, que enguany recupera la tradició de decorar el temple amb neules de paper, un costum perdut a la ciutat de Girona, però que havia tingut molta força durant segles arreu de les comarques gironines.

Abans de l'arribada de les llums i les garlandes, les llars i els temples dels Països Catalans s'ornamentaven amb neules per les festes importants. Primer, fetes amb farina i sucre i cuites amb neulers, i més endavant de paper, es penjaven amb heures o fils als temples i a les cases per anunciar el Nadal.

Ara la catedral recupera la tradició i convida centres escolars i famílies a fer neules a casa -se'ls facilitarà el material a través del correu patrimoni@catedraldegirona.cat- i dur-les a la botiga de la seu i a la Llibreria Diocesana, on les recolliran per fer-les servir durant les representacions d'El Cant de la Sibil·la.

A més de les neules, l'altra novetat de la cita d'enguany serà l’estrena d’una glosa sobre la tornada d’El Cant de la Sibil·la que el compositor gironí Miquel Sunyer i Bover ha escrit per a l’ocasió per encàrrec de la Capella Polifònica de Girona, que l’estrenarà acompanyada per la Cobla de Ministrers de Girona.

Dues sessions i una per a escolars

El Cant de la Sibil·la s'interpretarà en dues sessions, a les 5 i les 7 de la tarda, el 23 de desembre. Hi participaran GiroNins, La Jove (una nova secció jove de la Capella), la Capella Polifònica de Girona, la Cobla de Ministrers de Girona i l’organista Pau Riuró, tots sota la direcció de Martí Ferrer i Bosch. L’accés a les funcions és gratuït, però cal reservar cita. El 17 de desembre també es farà una sessió per a escoles. 

Tracking Pixel Contents