El festival que fixa l’ecologia com «la gran línia vermella»
Amb Tarta Relena i Rita Payés com a caps de cartell, el Rizomes reunirà cinquanta artistes en una plantació de pollancres de la Cellera de Ter

Un dels concerts de l'any passat al bosc de Can Ribes. / Rizomes

L’escenari és fet de fusta i material reciclat, com les barres de bar i els lavabos. De fet, als urinaris no hi ha aigua, perquè són banys secs i els residus acabaran servint com a adob per al bosc. D’aixecar el forn, construït de terra extreta del mateix terreny, se n’encarregaran els participants d’un taller didàctic i funcionarà, com a cuina, cremant branques caigudes. L’aigua de les dutxes o a l’espai per rentar plats també tindrà un segon ús, per al reg de la plantació de pollancres que acull un festival que s’ha marcat «la sostenibilitat com la gran línia vermella».
És el Rizomes de la Cellera de Ter, que en la seva cinquena edició tindrà com a caps de cartell Tarta Relena, Lucía Fumero i Rita Payés. També hi passaran Alosa, la banda de jazz alemanya Fazer, l’acordionista suís Anatole Muster o C.O.U., el projecte de música experimental que signen els músics i productors Dalmau Boada (Esperit!), Jordi Matas (El Petit de Cal Eril i Ferran Palau) i Joan Pons (El Petit de Cal Eril). Entre els darrers confirmats, DJ Marcelle, Eve Matin, el guitarrista Benito Bernal o la companyia d’arts escèniques Los Informalls.
La particularitat de la cita, que se celebrarà del 20 al 22 de juny a la plantació de pollancres de Can Ribas, és que busca «distanciar-se de la fórmula convencional de festival prefabricat i crear un ecosistema artístic en què convisquin art, música i arquitectura efímera, però no creï problemes a l'entorn, sinó que el nodreixi», segons Pepe Soler, Román Cadafalch i Katarina Grbic, tres dels quatre socis fundadors de Rizomes.
El festival reunirà una cinquantena d’artistes entre músics, creadors d’arts visuals, dissenyadors i arquitectes en dos escenaris.
Pel que fa a l’aforament, el dobla respecte l’any passat, fins als 2.000 assistents, però la voluntat és «no créixer més», segons els organitzadors, per «mantenir l’equilibri entre la sostenibilitat econòmica i l’ecològica».
El que no descarten, però, és un Rizomes d’hivern, en un altre espai singular, i mantenint la filosofia «ecosistèmica» del festival de la Selva.
- Vilamalla imposa multes de 3.000 euros cada quinze dies a Primafrio fins que no cessi l'activitat
- Les matrícules canvien aquest juliol: aquestes són les noves lletres que començaran a veure’s als cotxes
- ¿Se suspèn la final del Mundial 2026 entre Espanya i l’Argentina? Així està la situació
- Experts en climatització i arquitectes coincideixen: El truc que pot refrescar més casa teva sense gastar ni un euro més
- L’Hospital de Figueres incorpora una tècnica innovadora per realitzar la cirurgia de fimosi d’una forma més precisa i àgil
- Mor Domènec Espadalé, expresident de la Cambra de Girona i empresari garrotxí
- Necrològiques del 17 de juliol de 2026
- Els Agents Rurals intensifiquen la vigilància per mar a les illes Medes, el cap de Creus i el litoral de l'Empordà
