Xavier Albertí, Pau Carrió i Sol Picó, primers noms de la temporada 2026 del Teatre Municipal de Girona
L'equipament cultural ha avançat cinc espectacles que inclouen noms destacats de l’escena nacional

Una fotografia promocional de l'espectacle "La Mà" de Pau Carrió. / DdG

El Teatre Municipal de Girona ha avançat avui els primers noms de la programació estable de la temporada 2026. Es tracta de cinc espectacles que inclouen noms destacats de l’escena nacional, grans textos, dansa i propostes musicals. Les entrades ja estan a la venda. La resta dels espectacles es presentaran el pròxim 9 de desembre.
La corona d’espines, obra teatral en vers de Josep Maria de Sagarra, amb direcció i composició musical de Xavier Albertí, recupera i redescobreix un dels grans textos del nostre patrimoni teatral. Situada a Solsona a finals del segle XVIII, l'obra narra les trifulgues d'un acord de matrimoni entre una pubilla i un jove sense pares, on es barregen necessitats de diners i també algunes sospites.
Pau Carrió porta a l’escenari una comèdia negra de Martin McDonagh, un dels autors de més èxit dels últims anys. La Mà, guanyadora d’un Premi Tony, és una obra ambientada en un hotel de mala mort en una petita ciutat de l’Amèrica profunda; un retrat absurd i hilarant que ens submergeix en la història d’uns personatges aïllats, turmentats i obsessionats, empesos a sobreviure en un món violent i brutal. L’espectacle està protagonitzat per Pol López, Albert Prat, Mia Sala-Patau i Soribah Ceesay.
Caperucita en Manhattan és una reinterpretació que Carmen Martín Gaite, una de les novel·listes més importants del segle XX, fa del conte de Perrault i és un clar exemple del poder de la ficció com a espai segur, com a refugi davant de l'adversitat. L’espectacle, dirigit per Lucía Miranda, hibrida la música tradicional ibèrica i la música novaiorquesa i posa en escena cinc intèrprets que fan vint personatges en un conte de fades contemporani.
Sol Picó tanca la trilogia sobre la seva apocalipsi interna amb l’espectacle de dansa contemporània La Cordero i el seu exèrcit. Cinc ballarines representen simbòlicament els quatre genets de l’apocalipsi sobre una escena que recrea la sorra dels circs romans o les places de braus. A nivell coreogràfic, el ballet clàssic es fusiona amb el flamenc, una tret molt característic dels treballs de la consolidada ballarina i coreògrafa valenciana.
Tarta Relena presenta el disc És pregunta, una proposta musical coprogramada amb el Neu! Festival que explora a cappella les sonoritats de diferents estils de músiques vocals. Tarta Relena és un duo de cant a capella format per Marta Torrella i Helena Ros. El seu repertori va des de músiques tradicionals fins a cançons d’autor, amb l’experimentació com a bandera i la combinació de tècniques vocals com a motor creatiu, sense por d’estirar els límits d’allò sacre i profà.
- Ni als 30 ni als 50: aquest és el moment més infeliç de la vida, segons experts
- Ca l'Avi o el somni fet realitat de tres joves d'obrir el seu propi restaurant
- Cheka: «Costa un temps acceptar que t’has quedat per sempre sense silenci»
- Gairebé 200 sol·licitants d'asil passen pel campament del parc Central
- Rebenten dues furgonetes al golf de Caldes i desapareixen prop de 3.800 euros i aparells electrònics de gran valor
- El problema de la Rosalía
- Desvien trànsit cap a la Garrotxa per evitar el coll d’embut dels diumenges a Ripoll
- David Bustamante revela la rutina de la seva transformació física: 'Això és el que elimina més greix