Festival Lluèrnia: La llum i els colors encenen un any més la nit olotina
La catorzena edició del certamen estén els muntatges fins al riu Fluvià i enceta una col·laboració amb el festival Llum BCN amb una proposta a la plaça de Braus

GALERIA | Festival Lluèrnia 2025: la llum i el foc omplen Olot / Ajuntament d'Olot
A.C.
Envasos de plàstic de tota mena rescatats pels infants de la comarca per donar-los una segona vida gràcies a la llum o l’evocació de la forma d’un envelat a través de malles de LEDs són algunes de les instal·lacions que han convertit la nit olotina en un escenari de llum i colors. La catorzena edició del festival Lluèrnia torna aquest cap de setmana al nucli antic de la capital garrotxina, amb un itinerari pels espais més emblemàtics de la ciutat, com l’Hospici o la plaça de Braus, fins a arribar al riu Fluvià.
El pont de l’avinguda Bisaroques, transformat en un organisme viu gràcies a la llum reflectida en l’aigua, o el de Santa Magdalena, amb una instal·lació de làser i sos que juga a fer surar els reflexos són alguns dels escenaris d’aquest any.

Festival Lluèrnia / Ajuntament d'Olot
La novetat d’enguany ha sigut la col·laboració amb el festival Llum BCN, que s’ha materialitzat en la instal·lació Ombra i sol del dissenyador Jaume Ramírez, l’Hortolà de la Llum. El seu disseny es pot veure vist a la plaça de Braus d’Olot durant el festival i al febrer a la fàbrica Simón de Barcelona.
- Un policia municipal dispara contra un home que els atacava amb una serra a Girona
- Aviació Civil atribueix a un gir sobtat del vent l'accident d'un globus aerostàtic a Olot, que va deixar tres ferits
- Guillamino: «Tots els monjos de Poblet anaven a combregar: què havia de fer, jo?»
- Traslladen en avió medicalitzat a Anglaterra l'adolescent arrossegada per una onada a Lloret el novembre
- Jordi Viñas (ERC) deixarà l'alcaldia de Salt en els propers dies
- Els Bombers alliberen un nadó tancat dins d'un cotxe a Girona
- Cinc empreses concentren el 30% dels porcs que es crien a Catalunya
- Un xoc frontal entre un tràiler i una furgoneta a l'N-II deixa un ferit crític