El Sismògraf d'Olot tanca l'edició de 2026 amb totes les entrades exhaurides
L'organització celebra la "resposta massiva" del públic als actes a l'aire lliure

El Sismògraf celebra el seu últim dia de programació. / Martí Albesa/ Festival Sismògraf
ACN/DdG
El festival Sismògraf, que s’ha celebrat entre dijous i diumenge d’aquesta setmana a Olot, tanca la divuitena edició amb un balanç «molt positiu» d’assistència. En un comunicat, l’organització anuncia que s’han exhaurit les entrades de tots els espectacles que en requerien, i creu que els actes gratuïts a l’aire lliure han despertat una «resposta massiva de públics de totes les edats», convertint-se en un dels pols de més atracció de l’edició d’enguany. La raó és que no només ha atret més participació, sinó que també ha omplert carrers i places fins a transformar la ciutat en un escenari compartit.
Tot començava el dissabte 18 d’abril, quan el festival del moviment del cos i del planeta, així anomenen des del Sismògraf, celebrava una de les primeres activitats d’aquesta edició: una meditació col·lectiva i oberta al Parc Nou, a la capital garrotxina, a càrrec de la companyia Humanhood.
Amb tot, el Sismògraf d’enguany ha presentat una vintena de propostes que convidaven un benestar i a la voluntat de caminar, sota el lema Caminar el món, celebrar el cos. La directora del festival, Tena Busquets, sosté que les caminades «s’han convertit gairebé en celebracions del cos». «Tanquem aquest Sismògraf del 2026 molt emocionades amb les caminades que s’han convertit gairebé en festejos, en celebracions del cos: el de cadascú, però també d’aquest cos comunitari que es pot moure juntament amb els i les artistes», afegia.

L'organització fa un balanç molt positiu d'aquesta divuitena edició. / Martí Albesa / Festival Sismògraf
Així mateix, la programació del festival s’ha organitzat en «dues erupcions»: per una banda, les reflexions sobre el benestar «com a idea vinculada a la qualitat de vida, la cura del cos i la relació amb els altres», i, per l’altra, caminar com a via per «establir noves relacions amb el paisatge i els altres» i «descobrir espais quotidians convertits en escenaris».
Espectacle per Sant Jordi
També cal esmentar com el Sismògraf va celebrar la diada de Sant Jordi, més enllà de les roses i els llibres, Sant Jordi també Balla. En aquest aspecte, es van unir dansa i llibres a la biblioteca Marià Vayreda amb diverses visites ballades, i la Lleixa de la dansa, l’acte d’inauguració d’un espai dedicat plenament als llibres de dansa que va comptar amb diferents experts en dansa com ballarins, coreògrafs, teòrics en la matèria i periodistes culturals. Tot plegat amb l’objectiu de «casar» les dues disciplines, la dansa i la lectura, «que tenen molt més a veure del que ens pensem», assenyalava Beatriu Daniel, professional en les arts escèniques i la dansa.
«El Sismògraf consolida així la seva transformació en un festival situat i conscient: actualitzat, sostenible i fet per a la ciutat i el seu entorn natural», clou l’organització.
- Carta d'una lectora: 'No és acceptable que un sistema que hauria d’incentivar la reducció de residus acabi castigant precisament les llars que menys en generen
- El BOE ho fa oficial: adeu als ciclistes als vorals de les carreteres després de la nova normativa viària
- Tim Spector, metge i divulgador especialitzat en microbiota intestinal: 'El cafè del matí pot cuidar la salut intestinal i el benestar general
- Enderroquen el mític Hotel Mirallac de Banyoles
- Així és la compra d’una mare amb 15 fills: 1.300 galetes i 240 litres de llet al mes
- Quines possibilitats té el Girona de salvar-se? Guia per entendre la lluita pel descens
- La campiona australiana que farda de Girona i de Temps de Flors
- Nècrologiques del 16 de maig de 2026