Concert participatiu
El «Ressò» de l’Auditori de Girona marxa amb el públic cap a casa
La Sala Montsalvatge ha acollit un concert participatiu que ha unit uns 140 intèrprets sobre l'escenari i que ha barrejat estils i unit anys d'experiència, tot per acabar un cap de setmana que celebrava el 20è aniversari d'un dels espais culturals més importants de la ciutat

El cap de setmana ha arribat com un estiu no anunciat, gairebé com si l’Auditori de Girona hagués escollit a dit quan celebrar el seu vintè aniversari, acollint el públic per a uns vespres amenitzats amb música i activitats, tot escapant de la calor. Durant tres dies, l’espai ha acollit diferents esdeveniments, des de concerts, fins a conferències o l’ascensió al mateix Plau de Congressos, per impensable que sembli, a càrrec de la funambulista Mariona Moya, més coneguda com La Corcoles. Tot això per acabar la celebració i el dia d'avui amb Ressò, un concert participatiu que ha unit Cala Vento, Mazoni o el duet femení Arannà, amb alumnes de l'Escola Santa Eugènia i del Conservatori Isaac Albéniz, o la coral del Messies participatiu, i que s'ha quedat ressonant entre el públic, encara quan tot havia acabat.
Amb un sold-out abans del començament del cap de setmana, l’espectacle ha unit uns 140 intèrprets sobre l’escenari, tota una comunitat que ha format part de la història i la vida d’un dels espais culturals a Girona amb més renom, però també ha estat la primera vegada de molts altres nous artistes, petits i grans. Amb tot, l’objectiu ha estat el de celebrar una festa oberta i plural, compartint l’amor per la música amb un públic disposat a fer recíproca l’energia que ha transmès la barreja d’estils musicals, que a la fi, han coallat a la perfecció.
Rap, havaneres, cobla, cant coral, jazz, rock, música tradicional eivissenca, «aquí ho barregem tot» , deia la periodista Ester Bertran, qui ha estat l’encarregada de guiar, amb humor, les entrades i sortides dels participants sobre l’escenari i qui ha doant peu a un vespre que es podria haver allargat, a gust de molts, més de les dues hores queha durat el Ressò. La raó és que, tot començava convidant a quedar-se, amb la Girona Banda Band acompanyant la gent als seus seients des del mateix vestíbul o Adrià Bauzó, el director de l’espectacle, guiant els instruments de totes les agrupacions sota el paraigua de la Black Music Big Band, qui han estat l'acompanyament discret, i a estones els protagonistes, durant tot l'espectacle.
La Sala Montsalvatge, doncs, ha tancat la celebració d’un 20è aniversari que pretén durar vint anys més de comunitat, creant a l’Auditori un espai on tothom pugui acudir, de públic o d’intèrpret.
Subscriu-te per seguir llegint
- L’equip de robòtica de Girona que necessitava 20.000 euros per anar a Atlanta torna amb dos premis internacionals
- Descobriment històric a Blanes: Troben un microorganisme fins ara desconegut i amb comportaments nous
- Veïns de Girona demanen més policia i millores a la zona del parc del Migdia per combatre la delinqüència
- La família del jove desaparegut al mar a Roses demana ajuda per localitzar-lo
- Sense rastre d’Adam: què se'n sap de la desaparició del jove de 16 anys al mar a Roses
- Ensurt a Girona per la caiguda d’un tros de cornisa sobre una persona
- Els Bombers treballen amb la hipòtesi que el menor desaparegut a Roses és a l’aigua, «enfonsat o flotant»
- Alerta amb aquesta senyal poc coneguda: confondre-la et pot costar una multa de 200 euros
