“Dalí admira Gaudí” es prorroga fins al 15 d’octubre al COAC de Figueres
La mostra, que havia de tancar-se el 10 de setembre, s’allarga més d’un mes per “l’interès” generat

El comissari de la mostra, Josep Playà, amb la regidora de Cultura de Figueres, Mariona Seguranyes. / Jordi Meli
Dalí admira Gaudí, mostra amb un títol que no enganya i que, al Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) a Figueres, reivindica des de principis d’estiu el fervor del pintor per l’arquitecte, ha prorrogat més d’un mes el seu calendari. Així, l’exposició, que estava prevista fins al 10 de setembre, podrà seguir gaudint-se fins al 15 d’octubre. Segons els organitzadors, això és causa del “notable interès despertat” per la proposta.
Comissariada pel periodista i investigador Josep Playà i amb producció dels Amics de Dalí, l'exposició documenta una admiració profunda, pública i mantinguda al llarg de dècades. Un dels seus eixos principals és l'ús que Dalí va fer de la fotografia per reivindicar Gaudí com a creador visionari, modern, i vinculat a les formes orgàniques de la natura, una manera de fer amb què el figuerenc congeniava.
La longevitat de la fascinació queda pal·lesa amb les dates de dos dels principals episodis abordats en la mostra. D’una banda, l’article De la beauté terrifiante et comestible, de l'architecture modern style a la revista francesa Minotaure, il·lustrat per un altre gran nom de l’art, Man Ray, l’any 1933 i, de l’altra, més de vint anys després, el 1956, la conferència de Dalí al Park Güell, que també lliga amb el seu vincle amb la Sagrada Família. Igualment, destaquen el projecte escènic de L’Atlàntidade Manuel de Falla o les referències gaudinianes en l’edifici del Teatre-Museu Dalí.
La mosta està integrada per fotografies, cartells, documents i objectes procedents de la Fundació Gala-Salvador Dalí, l'Arxiu Nacional de Catalunya, l'Arxiu ABC, l'Arxiu Pere Vehí de Cadaqués i l'Arxiu Josep Playà, i s’emmarca en el centenari de la mort d’Antoni Gaudí.
Subscriu-te per seguir llegint
- Càstig per a Asprilla: multa i targeta per ensenyar un lema religiós a la samarreta
- Girona, la capital mundial de l’ayahuasca
- La privatització del Bell-lloc i Les Alzines arrenca amb 250 alumnes nous
- Desnonen la masia de Cal Gras de Girona, ocupada des de fa més d'un any
- Sílvia Catà, cap dels Mossos d'Esquadra a Girona, dirigirà el cos policial a Catalunya
- Sabies que els romans van arribar molt a prop de casa nostra?
- Josep Vila: «Si Puigdemont torna com a president d’un partit, l’ANC no l’ha de preparar. No serem la crossa de ningú»
- Paula (23 anys): «He durat un dia a la feina per voluntat pròpia. No em quedaré en un lloc que no m’agrada»
