Amics del cartellista i dibuixant Carles Fontserè van recordar ahir el seu costat humà i artístic durant la presentació del catàleg de l'exposició Nova York 1626-1990, un relat gràfic de Carles Fontserè que aquests dies es pot veure a Barcelona. L'historiador i crític d'art Daniel Giralt-Miracle en va destacar la seva capacitat per avançar-se al seu temps i va reconèixer la seva contribució a la cultura de la imatge, especialment en la faceta com a fotògraf.

El crític i amic del cartellista de la República va recordar la seva «retentiva excepcional», tot dient que ja de ben petit era capaç d'explicar el recorregut de la casa on vivia a Barcelona, descrivint en detall cada edifici de l'Eixample. Giralt-Miracle també va explicar que en el moment en què va començar a experimentar amb el dibuix 'va passar a ser un pensador del món de la imatge', que amb el temps acabaria seguint el procés que la cultura de la imatge ha seguit fins arribar a l'actualitat. Així, va recordar com Fontserè va començar experimentant amb el dibuix, després amb els cartells, els diaris morals pel front, i pel mig també va pintar i va atrevir-se amb l'escenografia. La descoberta de la fotografia, segons el crític, va ser una «lent d'aproximació a la realitat» i una «eina privilegiada» que li permetria plasmar les ciutats on va viure -Roma, Londres, Mèxic, París i Nova York- en més de 40.000 negatius. Precisament aquesta última ha quedat recollida a la mostra que aquests dies pot veure´s a Barcelona, una selecció de les 10.000 fotos que Fontserè va realitzar durant els 20 anys que va viure a la ciutat.