La consellera de Treball, Mar Serna, ha convocat avui als representants de la companyia i dels treballadors per conèixer com estan les negociacions entre les dues parts després de l'anunci de Nissan, fa gairebé un mes, de dur a terme aquesta dràstica retallada de plantilla.

En la trobada, que ha durat més d'una hora i mitja, els sindicats han demanat a Nissan que no presenti l'ERO i que obri un procés de negociació per buscar "alternatives" als acomiadaments anunciats per la companyia.

Això no obstant, els directius de l'empresa han reiterat que l'ERO és "necessari" i "inevitable" i ha avançat que es presentarà oficialment "la setmana que ve", segons que ha declarat, en declaracions als periodistes, el director de comunicació corporativa de Nissan Motor Ibèrica, Alfredo Castaño.

L'expedient afectarà un total de 1.680 persones, "les que són necessàries" perquè les fàbriques de Barcelona siguin competitives i puguin optar a la fabricació de nous models a partir del 2010.

Davant aquesta situació, el responsable de CCOO en Nissan, Javier Pacheco, ha exigit a l'administració catalana que "no camini amb tebiors" i rebutgi de forma contundent l'ERO que planteja la multinacional japonesa, en considerar que no té causes econòmiques, productives ni organitzatives.

Els sindicats, que han qualificat de "vergonyosa" la posició de Nissan, ja han anunciat que "intensificarà" les mobilitzacions, més encara després de conèixer que la companyia començarà a fabricar l'any vinent al Japó la nova furgoneta del grup a la qual optava la planta de la Zona Franca de Barcelona i que finalment es va adjudicar a Tànger (Marroc), a la qual es traslladarà la producció a partir del 2011, una vegada que la factoria estigui acabada.

Segons els sindicats, la fabricació temporal d'aquest nou vehicle a Barcelona, on ha estat "desenvolupat", podria haver estat la solució a l'acomiadament de 1.680 treballadors que planteja la companyia a Catalunya.

Respecte a la possible fabricació de cotxes elèctrics a Barcelona, el comitè d'empresa ha dit que es tracta d'una "utopia" que només serveix de "coartada" a l'empresa per dur a terme l'anunciada "sagnia" de llocs de treball.