La direcció de Comforsa i el comitè d'empresa han arribat a un acord per l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) temporal que la direcció de la companyia va anunciar i que afecta la planta número tres que aquest grup industrial té a Ripoll. L'expedient afectarà un total 138 treballadors. La reducció serà del 40% de les jornades laborals en els torns de dies feiners i del 100% als torns del caps de setmana. El motiu de l'ERO és el descens de les comandes dedicada a la fabricació d'elements metal·lúrgics per camions i tràilers. Fonts del comitè han assegurat que el descens de les comandes també pot comportar un ERO temporal a la planta número dos del grup a Campdevànol.

D'aquest expedient en queden exclosos 17 treballadors que tenen més de 53 anys. L'efecte de la situació econòmica també s'ha deixat notar en el fet que la companyia no ha renovat una quinzena de contractes temporals.

En l'acord amb la direcció es planteja una compensació que sumat al subsidi d'atur permetrà als treballadors afectats rebre un 90% del sou. L'ERO, que tindrà una durada d'un any, començarà el dia 1 de desembre. L'ERO forma part del pla de contingència dissenyat per Comforsa per minimitzar els efectes de la crisi existent en el sector industrial. Aquesta planta acumula un descens de l'activitat del 85% al llarg d'aquest 2008.

Ampliació de capital

Comforsa és una empresa participada, pràcticament al 100%, per la Generalitat de Catalunya. Després de descartar l'entrada d'un inversor privat amb el que s'havia estat negociant, el Govern català ha anunciat recentment una ampliació de capital d'entre quatre i sis milions d'euros.

Comforsa té actualment 526 treballadors i tres factories a la demarcació de Girona (dues a Campdevànol i una a Ripoll). El 20% de l'activitat del grup correspon a components destinats a maquinària d'obra pública, el 7% a automoció, el 3% a marina de potència mitjana (amb previsions d'augmentar la seva quota de mercat); el 2% al sector aeronaval lleuger (també amb previsions d'increment per la introducció de nous productes). Finalment, el 68% de l'activitat la desenvolupa per al sector de camions i tràilers, que es preveu gairebé aturat els pròxims mesos.