El president de Vueling, Josep Piqué, va assegurar ahir que l'estratègia de l'aerolínia és ubicar-se als aeroports "importants" des del punt de vista de "dimensió i projecció internacional", per la qual cosa descartava operar en aeroports com el de Girona.

D'aquesta forma, enterrava la petita esperança que va deixar a Girona a finals de juny, quan en una jornada del Cercle d'Infraestructures va descartar-ho, però només "a curt termini".

Ahir, en una entrevista de Rac 1, Piqué va assenyalar que confia a consolidar la seva presència a l'aeroport del Prat amb més vols a Europa i el nord d'Àfrica i va explicar que la seva aerolínia transporta el 25% dels passatgers de la nova terminal T1 de l'aeroport del Prat, on es va instal·lar fa dues setmanes amb els socis de One World.

A l'aeroport barceloní, són líders "de llarg" des del punt de vista dels viatgers transportats, va indicar.

El baix cost s'imposa

Més de la meitat de passatgers que han arribat als aeroports espanyols, entre gener i agost del 2009, ho han fet en companyies de baix cost, que desbanquen les tradicionals per primera vegada des que es recullen estadísdiques.

Les línies de baix cost han transportat 20 milions de passatgers, amb retrocés interanual del 6,7%, mentre que les companyies tradicionals han estat utilitzades per 19 milions de persones, un 12,9% menys.