El Govern català aprovarà el 22 de desembre el decret llei que adaptarà la normativa catalana de comerç a la directiva Bolkestein de liberalització dels serveis. D'aquesta manera es compliran els terminis donats per Brussel·les i es descarta qualsevol mena de sanció.

El conseller d'Innovació, que va ser l'encarregat de confirmar l'aprovació del decret, no va voler avançar els detalls sobre com quedarà la nova llei de comerç, ja que encara s'estan acabant de concretar alguns detalls.

Última paraula

El president d'ERC, Joan Puigcercós, va assegurar que la Generalitat tindrà l'"última paraula" a l'hora de concedir llicències d'obertura de nous centres comercials a partir de 1.300 metres quadrats.

En la mateixa línia, Huguet va explicar que la implantació d'aquests establiments ha de ser dins de la trama urbana.

El conseller, a més, va afegir que algunes d'aquestes autoritzacions es produiran per comunicació simple, cosa que forma part del paquet de mesures de desburocratització. En implantacions més grans, a partir de 2.500 metres d'ara en endavant, es necessitarà autorització prèvia, perquè tenen un efecte sobre la mobilitat o la densitat del trànsit, per exemple, que requereix un estudi.

Per Huguet la nova normativa de comerç catalana s'adapta a la directiva europea. "Hem eliminat qualsevol risc d'inseguretat jurídica i tindrem la llei quan toca", va afegir Huguet.

El conseller també va assegurar que la llei s'aprovarà amb el "màxim consens" del sector dins del marc de la directiva europea i preservat el "nucli dur" del comerç de proximitat en trama urbana.

Comunicat de les cambres

Precisament ahir les Cambres de Comerç de Palamós, Sant Feliu de Guíxols i Girona van emetre un comunicat conjunt on alertaven dels perills de no tenir aprovada la llei d'equipaments comercials abans de l'entrada en vigor de la Directiva de Serveis europea.

Les cambres gironines defensen que la nova legislació "recolzi el model comercial tradicional de Catalunya", ja que entenen que és l'únic que permet l'equilibri entre els diferents formats comercials existents.