Ernest Plana, president de CORVE, la patronal gironina de concessionaris d'automoció, tallers i nàutica-, va explicar que si el govern manté els ajuts del Pla 2000E el sector afronta el 2010 amb unes perspectives millors amb les que van iniciar el passat exercici. "Estem en una situació d'optimisme feble, perquè no sabem quan duraran els ajuts del Pla 2000E", va explicar el també vicepresident de la FOEG. Segons les seves previsions, la tendència a l'increment de vendes entre els particulars seguirà els propers mesos, tot i que la venda de vehicles a les empreses seguirà estancada fins que no hi hagi una millora general de la situació econòmica.

Dèficit d'infraestructures

El president de la FOEG, Jordi Comas, va aprofitar la presentació de l'informe per reclamar, un cop més, la millora de la inversió pública a les comarques gironines. Per fer-ho, va recuperar un estudi del professor de la UdG Ricard Rigall, segons el qual des de l'any 1998 fins el 2005 la inversió pública a la demarcació només ha augmentat un 5%. És la segona pujada més baixa de l'Estat, després d'Almeria. Comas va afirmar que la tardança en les obres de la N-II és "escandalosa" i que cal que, urgentment, tirin endavant obres com el tancament definitiu de l'anella de les Gavarres.