Prop de 34.000 visitants van visitar la setmana passada la 19a edició de Firarebaixa, al Palau Firal de Girona, i un 80% hi va acabar comprant alguna cosa. Els organitzadors estan satisfets amb les xifres, que asseguren que són bastant similars a les de l'any passat.

Enguany, el certamen comptava amb els 8.000 metres quadrats del palau firal i amb 120 expositors. Entre els productes ofertats el més present ha estat la moda per a home i dona, amb un 43% de l'espai. Un 20% dels estands han estat dedicats als complements com la pefumeria, la cosmètica, la roba de la llar o la marroquineria. El 16% restant ha estat dedicat a la roba infantil.

La directora de Fira de Girona, Anna Albar, va destacar ahir que «ha estat una molt bona edició, una gran fira, perquè tant expositors com clients se'n van satisfets del saló». Albar va remarcar que «els expositors han satisfet les seves expectatives de negoci en els 5 dies de fira i els visitants destaquen la gran varietat i qualitat dels productes que poden trobar al saló».

En aquest sentit, el dimecres, primer dia de Firarebaixa, es va tornar a consolidar com el dia més fort de vendes, amb més d'un 85% de visitants que compren, seguit pel dijous i el divendres.

El cap de setmana, en canvi, tot i que hi ha més visitants aquests compren menys, va destacar Albar. La mitjana de compradors de dissabte i diumenge és del 70% dels visitants.

Compradora i de Girona

El perfil majoritari de la persona que acudeix a firarebaixa és femení. Concretament és una dona d'entre 30 i 50 anys que compra roba per a tota la família. Durant el cap de setmana, segons van explicar des de Fira de Girona, el públic es torna més familiar.

Pel que fa a la procedència, aquesta és de proximitat. La majoria dels clients vénen de la rodalia de Girona i de la seva demarcació. Fonts de Firarebaixa van destacar, però, que cada cop ve més gent de Barcelona i fins i tot de la Catalunya Nord. Això fa que es consolidi la Firarebaixa més enllà de l'àrea de la ciutat de Girona.