El sector automobilístic no aconsegueix remuntar. Les matriculacions d'automòbils a Girona van arribar a les 1.013 unitats el maig, fet que suposa un descens del 27,4% en comparació del mateix mes de 2010. En l'acumulat de l'any, les vendes retrocedeixen un 30,5%. La major caiguda ve de la mà de les compres per part dels particulars que es desplomen un 39,7% el maig i un 43,8% en els cinc primers mesos de l'any. En l'extrem contrari, les compres realitzades per part d'empreses gironines registra taxes de creixement superiors al 25%.

En relació amb les marques més venudes a Girona, encapçala el rànquing de matriculacions la casa Nissan, amb 482 unitats venudes, seguida de Ford i Citroën, amb 366 i 353 unitats, respectivament. Peugeot, amb 322 unitats, i Volkswagen, amb 313 unitats, van ser també representatives fins al mes passat, ocupant el quart i cinquè lloc entre les més demandades. Les segueixen en volum Seat i Opel, amb 270 i 255 unitats venudes, respectivament, Toyota (247 unitats), Renault (197 unitats) i Skoda (188 unitats).

El mercat automobilístic espanyol es mou en xifres similars al de les comarques gironines i encadena onze mesos consecutius de retrocessos, des que expirés el Pla 2000E, tornant a nivells de 1993. Les matriculacions van baixar el maig en tots els segments, a excepció dels turismes de luxe, les vendes dels quals van augmentar un 89,1%.

Tot i l'evolució de mercat, fabricants i venedors van destacar l'efecte dinamitzador d'esdeveniments com el Saló de l'Automòbil de Barcelona, en el que es van realitzar nombroses comandes i es van lliurar bastants pressupostos, que poden materialitzar-se en els pròxims mesos.

Les matriculacions va patir descensos en totes les comunitats durant maig passat, a excepció de les Balears, on les vendes van créixer un 8,1% i només baixen un 4,4% en els cinc primers mesos, impulsades pel sector d'empreses de lloguer.