L'exdirector general de Ports, Aeroports i Costes de la Generalitat entre 2007 i 2011, Oriol Balaguer, va apostar perquè El Prat es dirigeixi cap a un funcionament les 24 hores del dia com a diferenciació d'altres grans aeroports europeus. Balaguer ho va plantejar com una estratègia a llarg termini, però que cal posar sobre la taula si es vol aplicar dins d'una dècada com una de les potencialitats del Prat per créixer després del tancament de Spanair, aerolínia que pretenia convertir les instal·lacions en un aeroport de connexió intercontinental. L'exrepresentant del Govern va repassar que altres grans aeroports europeus no operen de nit pels acords de soroll amb els veïns, però que Barcelona podria solucionar-ho operant en pistes sobre el mar. "Ja estava en el pla estratègic fa 20 anys. Cal reflexionar sobre la viabilitat tècnica, ambiental i urbanística, per la qual cosa es tardaria uns vuit anys a analitzar", va explicar Balaguer.

L'exdirector també va destacar que operar de nit suposa avantatges com poder augmentar el tràfic de mercaderies àeries i operar vols intercontinentals amb l'Àsia

i Amèrica amb més adequació al canvi horari.