El president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls, va augurar que, en els pròxims mesos i anys, les cambres catalanes evolucionaran cap a una mancomunitat de serveis, una gestió conjunta de la majoria de serveis, i seran institucions que conservaran i tindran representació pròpia dels interessos del territori davant d'institucions, ajuntaments i l'administració pública en general.

Valls va fet un primer balanç positiu del llançament del Club Cambra el gener -amb serveis i avantatges per a empreses associades- i va assegurar que en l'actual context, amb fusions en marxa entre alguna patronal, el Club ve a ser una resposta a aquesta necessitat de les cambres catalanes de crear sinergies, mancomunar serveis i estalviar costos, pel que descarta fusions en un sentit estricte.

"El dia de demà, les cambres, la seva especificitat en el territori, la seva personalitat pròpia lligada al territori, haurà de tenir segurament un tracte diferent d'una fusió en sentit estricte", va afirmar.

Canvi de serveis

Segons la seva opinió, es produirà una evolució en el món cameral cap a una mancomunitat de serveis, amb unes cambres amb representació pròpia dels interessos del territori, que defensin l'interès general, i d'altra banda, gestionaran un altre tipus de serveis que sí que poden compartir sota un mateix paraigua. "El Club Cambra és un bon camí per crear sinergies entre les cambres que es vulguin associar i estalviar costos", va emfatitzar, assegurant que serà el 2013 quan es podrà apreciar l'activitat a ple rendiment d'aquesta plataforma que va impulsar la Cambra de Barcelona i que ja ha sumat a Lleida, Girona, Tarragona, Sant Feliu o Palamós, entre d'altres. Sobre l'interès que ha despertat aquesta plataforma després del seu llançament, Valls es va mostrar "molt satisfet" d'aquests primers mesos de camí, en espera de sumar més associades, empreses i autònoms.

Resposta positiva

Va reiterar que la resposta era positiva, mentre encara s'estaven teixint més avantatges i reformulant serveis, i va concloure que el principal actiu és que el Club tenia una oferta moderna, pràctica i útil per a les empreses.