El president del Banco Santander, Emilio Botín; el fundador d'Inditex, Amancio Ortega; i el patró de Mercadona, Joan Roig, són els empresaris espanyols més rellevants, reconeguts i influents, segons els resultats de l'estudi KAR 2012 elaborat per Ipsos.

Així, el banquer Emilio Botín segueix liderant la classificació que agrupa als empresaris més influents d'Espanya, segons el criteri del 48% dels principals stakeholders participants, com són periodistes econòmics, analistes, acadèmics, empresaris, etc. Per tant, la influència de Botín a nivell empresarial ha descendit un 12% respecte als resultats presentats el desembre de 2011. Al seu costat, Amancio Ortega també repeteix com a segon empresari més influent a Espanya, després d'aconseguir el 47% dels vots, percentatge que es manté respecte a l'última edició d'Ipsos.

La novetat la protagonitza el president de Mercadona, Joan Roig, qui desbanca a Cesar Alierta de la tercera posició a l'aconseguir el 25% dels suports. El president de la cadena de supermercats ha experimentat un augment pròxim al 9% en el rànquing d'empresaris respecte a les últimes xifres conegudes.

El president de Telefónica se situa en la quarta posició, mentre que Pablo Isla, amb un augment de nou punts percentuals, escenifica al costat de Joan Roig, les dues majors pujades de la llista.

En aquesta línia, els resultats de l'estudi presentats per Ipsos reflecteixen que Inditex aconsegueix col·locar entre els deu lloc de cap a dos representants per segona vegada consecutiva. A més de Amancio Ortega, apareix en la cinquena posició l'actual president del grup tèxtil gallec, Pablo Isla.

També destaca la pujada registrada pel president de CaixaBank, Isidre Fainé.