L´anàlisi de l´impacte a les xarxes socials del congrés «TBEX» i dels posteriors blogtrips #InCostaBrava i #InPyrenees, en el període comprés entre el 16 d´agost i el 30 de setembre, recull que s´han generat 147.280.979 impressions arribant un total de 63 països. Les impressions resultants han estat emeses per 13.849 contribuents que han generat 26.967 piulades. En total, els impactes a les xarxes socials han arribat a 28.563.676 persones.

L´informe manifesta que el 99% del material publicat és positiu, útil per a la indexació en buscadors, i prescriptiu cara a usuaris que estan cercant informació sobre la destinació. Els volums d´informació publicada (text, fotografies i vídeos) equivalen al volum d´informació que es publicaria al llarg de dues temporades senceres de promoció turística del mateix Patronat.

Jaume Torramadé, president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, ha manifestat que «l´acció promocional i de comunicació 2.0 «TBEX» ha estat un èxit perquè s´han registrat més de 147 milions d´impressions a les xarxes socials -superant la xifra inicial prevista de 80 milions-, i perquè el sector turístic gironí està altament satisfet amb desenvolupament i execució de l´acció».

Aquest migdia, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, organisme de promoció turística de la Diputació de Girona, ha presentat a la Diputació de Girona la valoració de l´acció promocional i de comunicació 2.0 «TBEX» i de les dades d´impactes resultants de la monitorització de les xarxes socials del darrer mes i mig.

La celebració del primer congrés mundial de blocaires de viatges a l´Estat espanyol, «TBEX Europe Costa Brava 2012», va portar a la demarcació de Girona més de tres-cents cinquanta blocaires de vint-i-una nacionalitats diferents, els quals, en el decurs de la seva estada, han difós a través de les xarxes socials en què actuen comentaris, fotografies, vídeos i blocs de la destinació Costa Brava i Pirineu de Girona.

Un cop finalitzat el congrés i el programa d´activitats posterior, el Patronat de Turisme presenta el balanç i l´informe de dades final de l´acció promocional i de comunicació 2.0 «TBEX».

La presentació ha anat a càrrec de Jaume Torramadé, president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, i Ramon Ramos, director del Patronat de Turisme Costa Brava Girona.

Jaume Torramadé, president de la Diputació i del Patronat de Turisme, ha comentat que «l´acció promocional i de comunicació 2.0 «TBEX» ha estat un èxit perquè s´han registrat més de 147 milions d´impressions a les xarxes socials -superant la xifra inicial prevista de 80 milions-, i perquè el sector turístic gironí està altament satisfet amb desenvolupament i execució de l´acció». El president ha afegit que «feia temps que no hi havia una comunió tant palpable entre gestors turístics d´administracions i l´empresariat per treballar conjuntament en una mateixa iniciativa. Aquesta acció ha enfortit llaços i ha acostat el Patronat, encara més, al territori».

El president ha comentat que «l´acció ha estat tota una responsabilitat envers a la nostra potencial audiència i potencials clients per l´elevat grau d´exposició al que hem sotmès la destinació Costa Brava i Pirineu de Girona. També, ha significat una responsabilitat en quant a liderar al sector turístic gironí en una acció de gran embergadura».

Torramadé ha conclòs dient que de l´assoliment dels objectius marcats prèvia celebració del «TBEX Europa Costa Brava» depenia continuar apostant en la línia que ho fa el Patronat de Turisme en l´àmbit de la promoció i comunicació 2.0, i que s´espera tornar a repetir l´acció de cares a l´any 2014.

Per la seva banda, Ramon Ramos, director del Patronat de Turisme, ha presentat l´informe elaborat l´empresa Alter Ego sobre les dades quantitatives i qualitatives resultants de la monitorització de les xarxes socials obtingudes a través de diverses eines Topsy, Hashtracking i TweetReach.

L´anàlisi de l´impacte a les xarxes socials del congrés «TBEX» i dels posteriors blogtrips #InCostaBrava i #InPyrenees, en el període comprés entre el 16 d´agost i el 30 de setembre, recull que s´han generat 147.280.979 impressions arribant un total de 63 països. Les impressions resultants han estat emeses per 13.849 contribuents que han generat 26.967 piulades. En total, els impactes a les xarxes socials ha arribat a 28.563.676 persones.

Alhora, en aquest mateix període analitzat, 11.753 fotografies han estat compartides a la xarxa Instagram.

Quant a les dades qualitatives, l´informe posa de manifest que el 99% del material publicat és positiu, útil per a la indexació en buscadors, i prescriptiu cara a usuaris que estan cercant informació sobre la destinació. També, els volums d´informació publicada (text, fotografies i vídeos) sobre les diferents poblacions de la demarcació de Girona que conformen la destinació Costa Brava que s´han generat durant els 10 dies de durada de l´acció «TBEX» i els dos blogtrips, equivaldrien al volum d´informació que es publicaria al llarg de dues temporades senceres de promoció turística del mateix Patronat.