Les conferències de Carles Torrecilla no solen deixar indiferents. La d'ahir a Girona no va ser una excepció. Davant d'un centenar de joves i no tan joves empresaris, el professor d'Esade va parlar sobre les característiques de l'empresari del segle XXI. La conclusió va ser dramàtica. A Girona, o els empresaris són massa tímids per respondre a les preguntes de Torrecilla, o actuen i pensen com si vivissin en el segle passat.

Torrecilla va interpel·lar els assistents a l'acte sobre alguns aspectes de la seva empresa. Gairebé cap tenia un responsable d'exportació, ni de màrqueting, ni d'I+D, ni coneixien amb exactitud els dies en què els seus clients tenen "cash", ni dedicaven una estona setmanal a pensar. Totes aquestes són, segons el conferenciant, caraceterístiques de l'empresari del segle XXI.

Entre aquestes, va dedicar força estona a la necessitat que els empresaris reservin temps en la seva agenda per pensar. "Si ho feu, flipareu! D'aquí a uns mesos la vostra empresa serà radicalment diferent", va assenyalar.

També va insistir en la necessitat que les empreses guanyin dimensió per la via de les fusions i va alertar que, com ja ha passat en altres països, les empreses que facturin menys de 10 milions d'euros tinguin vetat l'accés al crèdit.

Abans de l'inici de la conferència, Torrecilla va rebre el PIN AjEG "Impulsor Jove Empresari", que entrega l'Associació de Joves Empresaris de Girona i que reconeix la divulgació i comunicació als mitjans dels valors empresarials, impulsant la creació i suport a l'empresa. L'economista va rebre el guardó de mans de la presidenta de l'AjEG, Núria Carreras.