L'Associació Multisectorial d'Empreses (Amec), que agrupa 450 empreses exportadores, va denunciar que la degradació de la imatge d'Espanya a l'exterior està perjudicant la seva activitat. El director general d'Amec, Joan Tristany, va advertir que els clients internacionals aprofiten la crisi de l'economia espanyola per pressionar a la baixa sobre els preus dels productes que comercialitzen les empreses exportadores. "Els clients perceben que poden aconseguir saldos de les empreses espanyoles i els professionals estrangers prefereixen treballar amb empreses d'altres països", va lamentar.

En la presentació de l'Informe Amec de Conjuntura 2012 i Perspectives 2013, Tristany s'ha referit a la molta informació econòmico-financera que apareix als mitjans de comunicació internacional sobre l'Estat espanyol i que, en el 87% dels casos, es relaciona amb aspectes negatius com la crisi, l'atur o els desnonaments, i en la reacció social que això genera. El 66% de les empreses opinen que la imatge d'Espanya està empitjorant.

Tot i els problemes, les empreses de l'Amec han exportat productes per valor de 4.100 milions d'euros el 2012, un 10,6% més que l'any anterior.

Per millorar els seus resultats, els exportadors han confiat majoritàriament el 2012 en la innovació dels productes (51%), però aquest 2013 se centraran en l'increment de la promoció comercial internacional (73%), sobretot perquè es manté l'atonia del mercat interior espanyol.

El 54% dels exportadors de l'Amec va augmentar la facturació el 2012 (el 44% l'ha reduïda) i el 63% espera vendre més durant aquest 2013. Així, el 75% de les empreses va obtenir beneficis l'any 2012.