Un grup de petits empresaris i comerciants de la Costa Brava han creat la revista Priviet, que és una guia destinada a orientar les empreses russes, especialment dels sectors turístic i de la restauració, per invertir en aquesta zona del litoral català.

La revista Priviet, que s'editarà en castellà, rus i català, es presentarà públicament divendres que ve a la nit en un acte que tindrà lloc al Club Nàutic de Platja d'Aro.

Segons va explicar un dels promotors de la nova revista, Joan Rubiano, l'objectiu de la publicació "és ajudar a crear sinergies entre les empreses autòctones de la Costa Brava i la comunitat russa que resideix en aquest territori o que el visita per negocis o turisme".

Aquestes sinergies, va afegir Rubiano, són necessàries per facilitar a les empreses russes que puguin establir-se a la Costa Brava i la guia Priviet neix com una eina per contribuir a l'intercanvi cultural i crear "ponts" en l'àmbit dels negocis.

La revista oferirà articles, entrevistes, reportatges i fotos dels llocs amb més possibilitats d'atreure als inversors russos, i no pretén ser una "guia shopping" (guia de compres).

El grup promotor d'aquesta nova publicació vol arribar a ser una guia de referència de qualitat en la qual s'entremescli la difusió i l'intercanvi cultural i el foment de l'activitat econòmica i empresarial.

Increment de la inversió

Segons les dades de les quals disposa Priviet, l'increment de la inversió russa a la Costa Brava ha estat espectacular els últims anys fins al punt d'arribar al 2013 el 80% de les operacions immobiliàries, i els percentatges són també similars en altres sectors econòmics, com el turístic.