24 de febrer de 2014
24.02.2014

La UGT ofereix als aturats gironins un nou servei per ajudar-los a trobar feina

El 22 % dels usuaris que l'any passat van participar en el programa d'orientació del sindicat es van ocupar

24.02.2014 | 00:00
Oficina de Treball de la Generalitat.

La UGT ha posat en marxa un nou programa per ajudar a trobar feina. Es tracta dels Espais de recerca de feina, un programa que fins ara feia directament el Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) -amb nivells d'inserció propers al 40 %- i que, a partir d'aquest 2014, ha decidit deixar en mans d'algunes organitzacions. En el cas de la UGT, tindrà dos espais a Girona i Palamós i preveu atendre 800 persones.
Aquest programa està pensat per a persones que fan una recerca activa de feina, que tenen un objectiu professional clar, mínims coneixements informàtics i tenen disponibilitat horària, ja que el curs dura quatre setmanes. A diferència del programa d'orientació -que parteix de persones amb coneixements més bàsics i que no tenen clar cap a on orientar la seva recerca de feina-, aquest programa està pensat per a persones que ja tenen experiència en cercar feina pel seu compte però que no acaben de sortir-se'n.
Per això, es promou la recerca organitzada i sistemàtica de feina, es posa en contacte la persona amb empreses i portals d'Internet on s'ofereixen llocs de treball o es milloren els coneixements informàtics i el currículum.
El sindicat, a través de l'Institut per al desenvolupament de la formació i l'ocupació (Idfo), té des del 1997 un programa d'orientació dedicat a ajudar les persones aturades a tornar a incorporar-se al mercat de treball. Durant el 2013 es van atendre pràcticament un miler de persones (680 homes i 300 dones) als punts que hi ha a Girona, Olot, Palamós i Ripoll. D'aquests, un 22 % van aconseguir una feina.
Segons explica una de les tècniques responsables del servei, Montse Alabert, aquests índexs d'inserció són baixos, ja que, abans de la crisi, s'havia arribat a inserir pràcticament quatre de cada deu usuaris del servei. Segons reconeix, amb l'arribada de la crisi s'han trobat amb diversos problemes per aconseguir feines per als aturats que recorren al servei. Un dels principals impediments és el baix nivell de formació dels usuaris.
El perfil de l'usuari tipus és el d'un home de nacionalitat espanyola, de més de 45 anys, amb estudis bàsics (graduat escolar/ESO), que fa més de dos anys que és a l'atur, amb càrregues familiars i amb experiència laboral en professions que s'han vist directament afectades per la crisi.
Segons Alabert, els usuaris són persones que s'havien passat molts anys treballant i que no havien dedicat temps a formar-se o incorporar noves capacitats perquè no els havia calgut. Ara, un cop s'han quedat sense feina, no responen al perfil que les empreses sol·liciten. Aquí és on els tècnics del servei es troben amb un segon impediment. "Les ofertes són cada vegada més exigents i demanen idiomes o carnets professionals com a requisits imprescindibles quan abans per a aquest tipus de feines no es demanaven", diu Alabert.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook