26 de febrer de 2014
26.02.2014

Qui diu que els mòbils no són per a la gent gran?

26.02.2014 | 00:00
Qui diu que els mòbils no són per a la gent gran?

Empreses com la catalana Simon Senior presenten a Barcelona telèfons intel·ligents pensats per a persones de la tercera edat

"Hi ha gent que el que necessita és un telèfon molt senzill, que tingui una pantalla molt llegible, amb lletres grans, tecles separades i un so fort per escoltar-lo quan el tenen a la butxaca o a la bossa", explica Larry Bensadon, directiu de Dauro, una companyia sueca especialitzada en solucions de telecomunicacions per a persones amb necessitats especials. I el Congrés Mundial de Mòbils de Barcelona no viu aliè a ells. Empreses com Dauro, Emporia, Vodafone o la catalana Simon Senior -filial del grup Simon, fundat a Olot-, presenten aquests dies diverses novetats adreçades a aquest col·lectiu.

La companyia austríaca Emporia, líder del mercat de telèfons mòbils per a persones grans, fa anys que intenta construir ponts al peu del canó generacional que provoca moltes vegades la tecnologia. Aquest any ha presentat "emporiaSMART", el seu primer telèfon intel·ligent.

"Moltes persones grans i no tan grans no usen smartphones perquè és difícil i les interfícies són feixugues. Hem procurat treure complexitat desenvolupant una capa de software que resta funcions que no són necessàries i et compliquen la vida", explica el director general d'emporia Espanya, Juan Carlos Morcuende.

El mòbil, que sortirà al mercat després de l'estiu a tot Europa, també Espanya, i els EUA amb un cost d'uns 200 euros, disposa d'una funció d'emergència que permet al propietari trucar de manera consecutiva a cinc números predeterminats fins que la trucada sigui atesa, en cas que l'usuari no se senti bé o estigui en perill.

El dispositiu compta amb una càmera principal de cinc megapíxels, amb botó físic; inclou un llapis de precisió per escriure sobre la pantalla a color de 4.5 polzades i és compatible a més amb audiòfons, en comptar amb bucle magnètic.

A més, mentre s'està carregant, la base té una petita amplificació de so, "de manera que ho escoltarem quan estem a casa i permet parlar en mans lliures amb una qualitat de so millor que el del propi de l'altaveu del telèfon", afegeix.

La catalana Simon Senior presenta al Congrés un smartphone per a persones grans, el Liberto 810, dissenyat per la sueca Dauro, que disposa de tres tecles amb vibració sota de la pantalla tàctil, per facilitar la navegació: inici, enrere i menú.

"Qualsevol moviment que facin, vibra. Perquè el problema és que la gent està mitja hora, igual les tauletes, provant i preguntant-se 'Ja he clicat? Ja he clicat?'. Així no dubtes que l'has clicat", apunta Manel Santacana, un dels fundadors de Simon Senior.

A més té una pantalla tàctil millorada per augmentar el temps disponible per a cada acció i un teclat tàctil intel·ligent amb correcció automàtica.

El mòbil està dirigit principalment a un grup d'edat d'entre 65 i 70 anys "que no es vol anomenar persona gran ni el típic telèfon de persona gran, perquè fa dos dies que s'acaba de jubilar", encara que sí que tenen algunes necessitats específiques, afegeix Santacana. "Volen el seu smartphone, però volen que soni bé, i parlar i que s'escolti bé", apunta.

També Vodafone ha presentat una solució dirigida a persones grans: unaxone, una tauleta que els permet connectar-se fàcilment amb els seus familiars o amics, que poden configurar-la de forma remota perquè no faltin en la tauleta els seus diaris favorits o una agenda de telèfons bàsica.

El cotxe, la sisena pantalla

Una altra de les tendències que guanya força en el MWC d'en?guany és tot allò que fa referència a la connectivitat de l'automòbil. Un dels somnis de Steve Jobs era veure convertir el cotxe en un mòbil abans de morir. La realitat ja permet complir amb aquest somni tot i que Jobs, que va morir el 2011, no l'ha pogut veure. La connectivitat de l'automòbil i la conversió del panell del vehicle en la pantalla del mòbil està present al Mobil World Congress amb un conjunt de marques constructores que aposten per aquesta innovació que obre noves línies de negoci i de fidelització. José Luis Sancho, soci director d'Accenture, té clar que aquesta tecnologia ja és una realitat que roda per la carretera i que per tant el vehicle ja és la sisena pantalla de l'usuari després del televisor, l'ordinador, la consola, el mòbil i la tauleta.

En el Mobile World Congress d'aquest any marques com Ford, les enginyeries com Qualcomm i consultores com Accenture són algunes entre moltes firmes que han ensenyat les últimes novetats entorn de la sisena pantalla i han presentat l'oferta de connectivitat dels seus cotxes i clients.

Preguntat sobre el calendari de comercialització del "mobilcar", Sancho diu que convertir el cotxe en un telèfon ja és tecnològicament una realitat i només queda esperar si els constructors el generalitzen i a quin preu. Segons ell, el full de ruta perquè això sigui una realitat és de "mesos o de pocs anys".

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook